KV-PELAAJIA ERI SEUROJEN TESTATTAVAKSI

23.1.2007

FC OPA:n ja sen yhteistyökumppaneiden Suomeen tuomia pelaajia on kutsuttu eri liigaseurojen testattavaksi. Viime viikon torstaina Ouluhallissa järjestettyä näyttöottelua seurasi useiden seurojen edustajat, jotka kiinnostuivat eri pelaajista.

Vaasan Palloseura testaa hyökkäyspäässä viihtyviä 19-vuotiasta Yaya Diarraa ja 20-vuotiasta Pape Thiamia. Toissapäivänä syntymäpäiviään juhlinut Diarra on Norsunluurannikon ja Thiam Senegalin kansalainen.

Ykköseen pudonneen Kuopion Palloseuran testattavaksi ovat matkanneet 18-vuotias nigerialainen Echiabi Okadugha ja 21-vuotias ghanalainen Frank Tettey. Keskikentällä viihtyvät miehet ovat KuPS:ssa viikon.

Helsingin Jalkapalloklubiin on puolestaan matkannut 20-vuotias nigerialaispuolustaja Anichie Echezona. Myös Echezonan testiperiodi on viikon mittainen ja hän kantaa HJK:n paitaa viikonlopun Uusi Lahti Cupissa. Echezona on aikaisemmin edustanut mm. Nigerian nuorten maajoukkueita sekä kotimaansa pääsarjan seuroja.

Tänään varmistui myös, että AC Oulu ottaa kokeiltavaksi ulkomaalaisryhmästä pelaajia. Liiganousijan harjoituksiin menevät 20-vuotias ghanalainen David Davidson sekä 21-vuotias norsunluurannikkolainen Mamadou Konate.