SOPIMUSPELAAJIEN LUKUMÄÄRÄ NYT 18

Jari Heikkilä.
Timo Heikkilä.
Toni Kuusirati.

FC OPA on solminut kolme uutta pelaajasopimusta. Vahvistukset tulevat viime kauden Tervareiden miehistöstä ja ovat Jari Heikkilä, Timo Heikkilä sekä Toni Kuusirati. Koko trion sopimuspaperit ovat 1+1 -vuotisia.

Heikkilät ovat kiertäneet seuroja runsaasti. Veljeksistä nuorempi Jari on pelannut Tervareiden lisäksi OuJK:ssa, Tervarit-junioreissa ja OPS:ssa. Vanhempi veljespainos Timo on puolestaan edustanut Tervareita, IF Gnistania, OuJK:ia, Oulun Tarmoa, OLS:aa ja OTP:ta.

"Molemmat ovat takuuvarmoja pelimiehiä. Timolla varsinkin on rauhallinen pelinjohtamiskyky, jota nuori joukkue tulee tarvitsemaan", kehuu valmentaja Jyrki Kylmälä veljesparia.

Toni Kuusirati, joka täytti syksyllä 19 vuotta, on monikäyttöinen keskikenttäpelaaja. Tervari-perheen kasvatti kerää valmentajaltaan ylistyssanoja.

"Todellinen tulevaisuuden lupaus, jota monet valmentajat haluavat. Pitkässä juoksussa hänestä tulee ehkä seuran arvokkain pelaaja, minkä takia halusinkin Kuusiratin OPA:aan."

Kuusiratia ei kuitenkaan harjoitusottelukaudella paljoa uuden seuransa paidassa nähdä. Hän aloitti monen muun opalaisen tavoin armeijan reilu viikko sitten ja suorittaa asepalvelustaan Kajaanissa.

Viimeisimpien allekirjoitusten jälkeen sopimuspelaajien lukumäärä on 18. Ringin koko on vielä pieni, mutta FC OPA hakee uusia allekirjoituksia pelaajasopimuksiin nyt vain tapauskohtaisesti.

Edustusjoukkueen ringissä on vielä puolenkymmentä viime kauden pelaajaa ilman sopimusta ja keväämmällä on tarkoitus tuoda muutama ulkomaalainen testattavaksi.

FC OPA:sta lähteneiden lista on paisunut hiukan. Viime kauden pelaajista Jesse Mattson sekä Mikko Rantala ovat armeijassa ja pitävät sen takia välivuotta. Pertti Ala-aho ja Jaakko Kovalainen keskittyvät opiskeluun, mutta ainakin Kovalainen nähtäneen vierailevana tähtenä Metron paidassa. Viime kesän lainapelaajista Kimmo Kangasluoma ja Timo Rautio pelaavat ensi kaudella muualla.

PELAAJASOPIMUKSET:

PELAAJASIIRROT:
Uudet

Siirtyneet

+ Aarne Hautajärvi (Tervarit)
+ Jari Heikkilä (Tervarit)
+ Timo Heikkilä (Tervarit)
+ Juha-Matti Huovinen (Tervarit)
+ Sami Hyvärinen (Tervarit)
+ Toni Kuusirati (Tervarit)
+ Juho Mikkonen (Tervarit)
+ Mikko Pietikäinen (Tervarit)
+ Juho Sassi (Tervarit)
+ Tomi Vainionpää (Tervarit)
+ Tuomas Moilanen (FC Raahe)

- Pertti Ala-aho (lop./väliv.)
- Mikko Rantala (lop./väliv.)
- Jesse Mattson (lop./väliv.)
- Kimmo Kangasluoma
- Jaakko Kovalainen