METRO AVAA HARJOITUSOTTELUKAUDEN

11.1.2007

FC OPA:n ensimmäinen harjoitusottelu pelataan sunnuntaina. Melkoisesti uusiutuva seuran kakkosjoukkue MetroStars kohtaa pykälää ylempänä pelaavan FC Netsin Ouluhallissa 14.1. klo 12 alkaen.

MetroStarsin mukana on sekä tuttuja että uusia kasvoja. Joukkue uusiutuu tulevalle kaudelle melkoisesti, sillä yhteensä 13 pelaajaa lähti maanantaina armeijaan tai jatkaa siellä pestiään aina heinäkuulle saakka.

Sunnuntaisessa ottelussa MetroStarsin riveissä kirmaa puolenkymmentä uutta testattavaa pelaajaa. Edustusjoukkueelta on myös luvassa apuja tarpeen mukaan 2-4 pelimiehen verran, joten Metro saa liikkeelle pöytäkirjallisen pelaajia.

MetroStarsin harjoitusottelukalenteri on sovittu helmikuun loppuun asti. FC Netsin jälkeen se kohtaa Ouluhallissa edustusjoukkueen pelaajilla vahvistettuna Kolmosessa pelaavat KemPa:n (27.1.) ja Oulun Tarmon (17.2.).

Hiihtoloman jälkeen Metrolla on tarkoitus pelata maaliskuussa kaksi ottelua, joiden jälkeen ohjelmassa on joukkueen historian ensimmäinen Suomen Cupin ottelu. Maaliskuisten harjoitusotteluiden vastustajat ovat vielä auki. Ainakin KemPa ja PS Kemin A-juniorit ovat olleet Ouluun yhteydessä.

OLS - FC OPA edustuksen pelikauden ensimmäinen

Edustusjoukkueen harjoituspelikalenteri on vielä pahasti levällään. Pelikausi alkaa 28. päivä tammikuuta, jolloin FC OPA on Ouluhallissa vierasjoukkueena Kakkosessa pelaavaa OLS:aa vastaan.

Yhdeksästä suunnitellusta harjoitusottelusta sovittuna on vasta viisi. OLS:n jälkeen FC OPA ottaa mittaa Kajaanin Hakasta ja tekee hiihtoloman alla leirivierailun Kuopioon, jossa ohjelmassa ovat ottelut Kings Kuopiota ja KuPS Akatemiaa vastaan.

"Valmentajan ohjeistuksen mukaan olemme hakeneet tarpeeksi tasokkaita harjoitusvastustajia, mutta näin uutena ja tuntemattomana tulokkaana FC OPA:aan suhtaudutaan ulkopaikkakunnilla melko varauksellisesti", harmittelee joukkueenjohtaja Raine Pernu.

FC OPA hakee KajHa:n ja Kuopion väliin vielä yhtä harjoitusottelua helmikuulle. Maaliskuussa on hiihtoloman jälkeen kaksi viikonloppua auki ennen kuin edustus kohtaa maalis-huhtikuun vaihteessa FC YPA:n Oulussa.

"Yllättävän vaikeaa tämä on ollut. FCJ Blackbird olisi meidät mielellään ottanut vieraaksi, mutta Oulu ei taida olla ainut paikkakunta, jossa pelivuorot ovat kysyttyjä. Verkot ovat vesillä nyt FC Lynxin ja KPV 2:n suuntaan. Toivottavasti edes toinen tärppää", joukkueenjohtaja kertoo.

Edustusjoukkueen harjoitusottelukauden loppu muodostuu Suomen Cupin avauskierroksista. Lisäksi suunnitteilla on huhtikuun puoliväliin ottelu Oulun Palloseuraa vastaan, mutta sen toteutuminen on kiinni lähinnä OPS:n tarpeista.