ARTO KÄSMÄ ON VUODEN PELAAJA

6.12.2006

Pelaajat kättelevät seurajohtoa.
Läsnä olleet palkitut perhekuvassa.

FC OPA vietti tänään pelikauden 2006 päättäjäisiä, jotka toimivat samalla seuran vuosijuhlana. Ohjelmassa olivat palkintojen jaon lisäksi kakkukahvit, arpajaiset ja Tiernapoikien vierailu. Idyllisen juhlaympäristön tarjosi tuttuun tapaan Rauhala.

Eniten jännitettiin Vuoden Pelaaja -palkintoa, jonka saajan pelaajat itse olivat saaneet äänestää.

Edustusjoukkueen palkinnon kaappasi keskikentän moottori Arto Käsmä, joka keräsi huikeat 30 ääntä. Kisa oli kolmen kauppa, mutta Käsmä kiri loppujen lopuksi ylivoimaiseen voittoon rallissa, jossa Joonas Vaattovaara sai 21 ja Teemu Kärenlampi 18 ääntä.

MetroStarsin äänestys oli tiukka, mutta loppujen lopuksi voiton vei Janne Keränen. Hän keräsi laariinsa 15 ääntä. Lähimmäksi pääsivät Ville Vanhala 13:lla, Samuel Waheeb 12:lla, Joonas Kauppinen 11:llä ja Jussi Anttila 10 äänellä. Vanhala sai äänestyslipukkeissa yhden maininnan voittajaa enemmän, mutta Keränen kiri ykköseksi saatuaan sekä ykkös- että kakkosmainintoja enemmän.

Edustusjoukkueen äänestysprosentti oli 63,6. MetroStarsista uurnilla kävi 55,2% pelaajista.

Päivän palkintorohmuja olivat Arto Käsmä ja Joonas Kauppinen. Käsmä voitti pelaajaäänestyksen lisäksi edustuksen syöttöpörssin ja sai tunnustuksen siitä. Kauppinen palkittiin MetroStarsissa Vuoden Rakentajana sekä ahkerimpana harjoittelijana.

Viime vuoden palkituista Joonas Vaattovaara uusi maalintekijäpörssin voiton ja oli myös hyvissä asemissa uusimassa Vuoden Pelaaja -titteliä, mutta jäi tällä kertaa äänestyksessä siis toiseksi.

PALKITUT Edustus MetroStars

Vuoden Pelaaja