PAHOLAINEN PUKEUTUU... UMBROON!

16.11.2006

FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson ja Sultraden Pohjois-Suomen myynti-
päällikkö Heikki Salo hymyilevät allekirjoituksen jälkeen.
FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson ja Sultraden Pohjois-Suomen myynti- päällikkö Heikki Salo hymyilevät allekirjoituksen jälkeen.

FC OPA:n vaatettaja ja varustetoimittaja lyötiin lukkoon tänään. Seuran johtohenkilöt solmivat Oy Sultrade Ltd:n kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä FC OPA pukeutuu ja pelaa Umbron varusteilla aina kauden 2009 loppuun saakka.

Nyt solmittu yhteistyösopimus on FC OPA:n sarjatasoon nähden taloudellisesti erittäin huomattava. Seura pääsee monen merkittävän toimijan joukkoon, sillä Umbro varustaa tulevalla kaudella ainakin pääsarjaseuroista FC Hakan, FC Lahden ja VPS:n sekä Ykkösestä KPV:n ja TP-47:n.

Kansainvälisellä tasolla Umbro on tunnetumpi usean maajoukkueen varustemerkkinä. Sen ykköstiimi on luonnollisesti Englanti, mutta Umbro löytyy myös mm. Ruotsin, Norjan ja Irlantien liittojen taustalta. Umbron varustamia euroseuroja ovat mm. Everton, Glasgow Rangers ja Olympique Lyonnais.

Umbro syntyi vuonna 1924, kun Harold C. Humphreyn Cheshiren kreivikuntaan perustama työpaja Humphrey Brothers muuttui Umbroksi. Nykyisin emoyhtiön Umbro Plc:n pääkonttori sijaitsee Lontoossa. Umbrolla on voitettu historian aikana viisi MM-kultaa (Brasilia 58, 62, 70, 94 ja Englanti 66).

Varustesopimuksen suomalainen osapuoli Oy Sultrade Ltd on merkittävä urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden maahantuonti- sekä tukkuyritys. Se edustaa Suomessa Umbron lisäksi mm. Selectiä, Catmandoota, Speedoa ja Craftia. Yritys pitää kotipaikkaansa Espoossa.