KOKEMUSTA KESKIKENTÄLLE

9.11.2006

Mikko Pietikäinen.
Mikko Mäkäräinen.

FC OPA:n sopimuspelaajien määrä kasvaa kahdella yhteensä seitsemään. Uutena miehenä rinkiin liittyy keskikenttäpelaaja Mikko Pietikäinen, 23. Viime kauden pelaajista maalivahti Mikko Mäkäräinen, 18, jatkaa OPA:n tolppien välissä.

Nuoresta iästään huolimatta Pietikäinen on kokenut pelaaja, jonka kokemusta voidaan hyödyntää FC OPA:n keskikentällä.

"Popo tuo joukkueeseen kokemusta ja pelisilmää. Hän on äärimmäisen kova harjoittelija, joka vaatii itseltään ja joukkuetovereiltaan paljon", luonnehtii valmentaja Jyrki Kylmälä seuran hankintaa.

Pietikäinen on iisalmelaisen PK-37:n kasvatti. Juniorivuosinaan hän ehti edustaa myös OLS:aa ennen siirtymistään Tervareihin. Näiden lisäksi Pietikäinen on pelannut FC Raahessa ja uudelleen OPA:n paikalliskilpailija Tervareissa viime kaudella.

Pietikäisen meriittilistaa koristaa 12 pelattua futsalin A-maaottelua. Hänen sopimuksensa on 1+1 -vuotinen.

FC OPA:n nuorisokaartiin kuuluva Mikko Mäkäräinen jatkaa edustusjoukkueen tolppien välissä. Pitkä ja maalivahdin raamit omistava Mäkäräinen tuli viime keväänä FC OPA:aan lainasopimuksella Tervareista. Tarkoituksena oli hakea peliaikaa, sillä Tervareilla oli jo ennestään kolme tasavahvaa maalivahtia.

Mäkäräisen varmat otteet maalilla herättivät seurajohdon kiinnostuksen ja hänen kanssaan solmittiinkin 1+1 -vuotinen jatkopesti. Mäkäräinen on Tervarit-junioreiden kasvatti.

PELAAJASOPIMUKSET:
(09.11.2006)
Hannu, Kimmo 1+1 1978
Kärenlampi, Teemu 1+1 1978
Mäkäräinen, Mikko 1+1 1988
Pietikäinen, Mikko 1+1 1983
Sohlo, Joonas 1+1 1987
Vaattovaara, Joonas 1+1 1987
Ylimäinen, Sami 1+1 1978

PELAAJASIIRROT:
Uudet

Siirtyneet
+ Mikko Pietikäinen (Tervarit) - Pertti Ala-aho (lop./väliv.)