NOUSU KOLMOSEEN VARMISTUI!

25.8.2006

FC OPA:n edustusjoukkue pelaa Kolmosessa kaudella 2007. Nousu varmistui tänä iltana, kun Oulun Reipas voitti KeP-77:n 1-0 ja pudotti viimeisenkin uhkaajan pelistä. Jo eilen menivät Spartakin mahdollisuudet 0-4 -kotitappioon Terwaareille.

Tällä hetkellä sarjataulukossa FC OPA:lla on piikkipaikka 37 pisteellä. Ero lähimpään uhkaajaan haukiputaalaiseen SC PAPS:iin on 17 pistettä ja seuraavana tulevaan kaksikkoon KeP-77 - Spartak 19 pistettä.

PAPS:lla on vielä jäljellä viisi ottelua, joista se voi saada 15 pistettä sekä KeP-77:llä ja Spartakilla kuusi ottelua, joista on tarjolla 18 pistettä. Näin ollen mikään näistä seuroista ei enää pysty FC OPA:n etumatkaa kuromaan.

Lohkon kakkostilasta ja paikasta jatkokarsintaan taistelevat vielä SC PAPS, KeP-77, Spartak ja Terwaarit. Olosuhteet (=seurojen toimintastrategia) huomioon ottaen paikkaa voinee tarjota ensisijaisesti Spartakille tai SC PAPS:lle.

FC OPA:n nousujuhlat järjestetään kauden viimeisessä kotiottelussa FC RAI:ta vastaan pe 22. syyskuuta. Ottelun pelipaikaksi on jo aiemmin muutettu Raatin stadion sekä alkamisajaksi klo 19:30. Näin peli pelataan tunnelmallisesti iltavaloissa.

Otteluun on luvassa nousujuhlien lisäksi myös muuta enemmän tai vähemmän pientä kivaa ja yllätystä. FC OPA:n loppukauden tavoitteeksi jää voittaa Nelosen A-lohko ilman tappioita ja lisäksi seuran yleisöennätys pyritään saattamaan historiaan viimeisessä ottelussa.