NETS KALASTELEE PISTEITÄ OPA:LTA

22.8.2006

Lämmin syyskesän ilta tarjoaa tänään kaksi ottelua, joissa toisena osapuolena on FC OPA:n joukkue. Ilta alkaa OLS Akatemian isännöimällä ottelulla MetroStarsia vastaan ja päättyy klo 19 starttaavalla ottelulla FC OPA - FC Nets. Pelipaikkana molemmissa on Pateniemen tekonurmi.

FC OPA joutuu otteluun ilman keskikentän ykkösnyrkkiä Arto Käsmää, joka hankki itselleen pelikiellon saatuaan kolmannen varoituksen viime lauantaina. Loukkaantuneiden kirjoissa ovat Matti Haapala, joka parantelee OuRe -ottelussa nivelsiteisiin tullutta vammaansa, sekä Tervari-laina Henri Pulkkinen.

Liikenneonnettomuudessa lievästi loukkaantuneen Pulkkisen lopullinen pelikunto on vielä arvoitus. Henri Karppinen on puolestaan lauantain ottelun jälkeen pukenut taas armeijan harmaat päällensä.

OPA voitti kevätkierroksella joukkueiden keskinäisen ottelun 4-2. FC Nets hakeekin illan ottelusta hyvitystä tappiolleen, mutta seuran monitoimimies Petteri Annunen sysää paineet mieluusti kotijoukkueen harteille.

"FC Nets lähtee otteluun ilman selkeitä pistetavoitteita. Päätarkoituksena on tarjota hyvällä pelillä kunnon vastus sarjan selkeästi parhaalle joukkueelle."

Annusen mielestä FC OPA:n kaataminen ei tule olemaan helppoa, mutta tietää lääkkeet, joilla FC Nets aikoo pysyä taistelussa mukana.

"Ottelun alku on pelattava tarkasti. Yltääksemme yllätykseen koko joukkueen puolustuspelin on toimittava ja on onnistuttava erikoistilanteissa molemmissa päissä", arvelee Annunen.

FC Nets on tällä hetkellä Nelosessa viidentenä kärkikvartetista jo ratkaisevasti jääneenä. Seuran pelaajamateriaali huomioon ottaen FC Nets on pelannut hiukan alakanttiin.

Pelottavimmat hahmot joukkueessa ovat viime kaudella Dreevereissä Kakkosta tahkonneet Teemu Koski ja Jarno Mettovaara. Lisäksi FC Nets kaappasi aiemmin OPS:sta kolmannen dreeverihahmon Markku Lähderinteen, joka hakee alkukauden sairastelujen jälkeen pelituntumaa alasarjoista.