HÄRKÄVIIKKO SAA JATKOA

15.8.2006

Kauaa ei FC OPA saa levätä viime viikkoisen kaksoisottelun jäljiltä. Nelosen A-lohkoa pelataan pois kiivaalla tahdilla ja OPA isännöi tänään sarjajumboksi juuttunutta Oulun Jalkapalloklubia. Ottelu pelataan Heinäpään tekonurmella klo 19:00 alkaen.

Moni ei varmaan muista, että vastassa on entinen Kakkosen seura. Tosin vuonna 1995 yhden kauden FC 1991:ltä jääneellä sarjapaikalla pelannut OuJK ei periaatteessa liity mitenkään nykyiseen seuraan tai sitä pyörittävään väkeen.

Yhdistyttyään FC OTP:n kanssa OuJK jäi yhdistyksenä pöytälaatikkoon. Kun FC Dreevereiden 2-joukkue nousi kauden 2001 päätteeksi Kolmoseen, kaivettiin yhdistyspaperit silloisen piirijohtajan Mauri Alatalon pöytälaatikosta ja seuran historiaa oltiin valmiita jatkamaan.

Uudelleen perustamisensa jälkeen OuJK on pelannut Kolmosessa viimeksi kaudella 2004, minkä jälkeen se luopui resurssipulaan vedoten sarjapaikasta ja on sittemmin jatkanut taivaltaan Nelosessa.

Kevätkierroksen ottelussa FC OPA löylytti vastustajaansa sateisella Pateniemen tekonurmella peräti 7-1. Lukemat eivät kuitenkaan kerro koko totuutta ottelun tapahtumista ja OuJK onkin sarjasijoituksestaan huolimatta erittäin vaarallinen vastustaja.

"Klubi lähtee peliin ennakkoluulottomasti pelaamaan omaa peliään. Sarjataulukkoon ei tuijoteta", lupaa joukkueen monitoimimies Leo Korhonen.

OuJK:n ryhmässä on muutamia loukkaantumisia sekä tyypillisiä tämän tason työ- ja lomaesteitä. Se on kuitenkin harvinainen Nelosen vastustaja, sillä OuJK:lla riittää ringissä leveyttä ja saa ottelupöytäkirjaan kattavan listan poisjäänneistä huolimatta.

"Jalkeille saadaan iskukykyinen joukkue", muistuttaa Korhonen.

FC OPA marssii Heinäpään helteeseen muutaman päivän levänneellä ja myös hyvin kasassa olevalla joukkueella. Lomamurheet ovat takana ja vain Kimmo Hannu on poissa Italian matkansa vuoksi. Henri Karppinen on puolestaan armeijassa, mutta pelannee lauantaina FC RAI:ta vastaan ja Petteri af Hällström on saanut komennuksen työpaikkansa inventaariotalkoisiin.

Loukkaantuneiden kirjoissa on vain yksi pelaaja. Matti Haapalan edellisessä ottelussa vahingoittuneet nivelsiteet on magneettikuvattu Sairaala Botniassa ja kuvauksen tuloksia odotellaan. Alustava arvio pakkolevosta on n. 3-4 viikkoa.

Sen sijaan Mikko Mäkäräisen OuRe -ottelun lämmittelyssä pois paikaltaan käynyt sormi ja Jaakko Kovalaisen saama isku reiteen eivät pidä miehiä pois sotisovasta. Eelis Salo nähdään taas OPA:n paidassa kertausharjoitusten jälkeen. Myös kaikki Tervari-vahvistukset ovat mukana.