SYKSY ALKAA KÄRKIOTTELULLA

16.7.2006

FC OPA:n edustusjoukkueen pitkä kesäloma on ohitse. Viikon päivät harjoituksissa lomavetelyyttä jäsenistään karistellut joukkue kohtaa syyskierroksen avausottelussa SC PAPS:n. Ottelu pyörähtää käyntiin ennakkotiedoista poiketen Heinäpään tekonurmella tänään klo 15.

Lomalta paluu tulee olemaan tiukka, sillä vastustaja haukiputaalainen SC PAPS on sarjassa neljäntenä. Se on mm. lyönyt Nelosen A-lohkon ylivoimaisesti kovimman nimilistan omistavan KeP-77:n levein lukemin 5-1. Vastustajasta tiedetään hyvin vähän, sillä sen kotisivut eivät olleet selailukunnossa tätä kirjottaessa eikä PAPS toimittanut kokoonpanolistaa nähtäville.

FC OPA aloittaa syyskauden kuin aloittaisi uuden pelikauden. Alakerta joudutaan rakentamaan uusiksi, sillä Jesse Mattson ja Sami Ylimäinen ovat hyvin ansaituilla lomamatkoilla. Jäljelle jääneistä pelaajista Teemu Kärenlampi ottanee paikan toisena topparina ja puolustukseen palaa olkapääleikkauksestaan täysin toipunut Pertti Ala-aho.

Riveistä puuttuu myös Henri Karppinen, joka on siirtynyt armeijan harmaisiin. Hänet toki nähdään FC OPA:n palveluksessa vastaisuudessakin, kunhan pahimmat kiireet valtion leivissä hellittävät. Hyökkäyspäästä puuttuu myös Mikko Hyvärinen, jonka kesätyö VR:n radanrakennushommissa pitää hänet tänään sivussa.

Ala-ahon lisäksi vanhoista nimistä Matti Haapala palaa parin viikon lainapestiltään MetroStarsista, jossa hän kävi hakemassa pelituntumaa juuri tämän päivän poissaoloja silmällä pitäen.

Myös uusia miehiä on riveissä. Tervareista on lainattu ainakin toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella 18-vuotias Timo Rautio ja OLS on antanut kuukauden lainapaperilla keskikenttäpelaaja Hannu Matala-ahon OPA:lle. Pari muutakin nimeä on luvassa seuraavaan kohtaamiseen, joten jossain määrin voidaan puhua uuden kokonaisen kauden aloittamisesta.