METROLLE LUVASSA KUUMA PÄIVÄ

2.7.2006

Pienen juhannushuilin jälkeen FC OPA MetroStars pääsee tänään takaisin tositoimiin, pitkästä aikaa viikonloppuna. Päiväpelissä vastaan asettuu Sugaboys ja ottelu alkaa komeasti kaupungin päästadionilla Castrenissa klo 13.

MetroStarsin pelaajistosta puuttuu takuuvarmasti kolme nimeä. Ville Vanhala ja Jani Haataja kärsivät ulosajoistaan saamiaan pelikieltoja. Vanhalan kahden ottelun panna päättyy tähän otteluun ellei kurinpitovaliokunnalta tule lisäterveisiä. Edellisessä pelissä Haatajan saama kaksi keltaista pitää hänet yhden ottelun ajan poissa. Loukkaantuneiden kirjoissa on vain Jarkko Vaattovaara.

Pelaajarintamalla on tapahtunut muitakin muutoksia. Tervareilta lainattujen Sami Hyvärisen sekä Juho Mikkosen pesti kesti yhden ottelun ja he ovat palanneet takaisin omaan seuraansa.

Koska edustusjoukkue pelaa seuraavan kerran vasta yli kahden viikon kuluttua, on sieltä lainattu määräaikaisella siirrolla vähemmälle peliajalle jääneet Henri Karppinen ja Matti Haapala Metroon. He pelaavat tämän päiväisen ja tiistaisen IVFC –ottelun Metron paidassa ennen palaamistaan takaisin ykkösen rinkiin.

Metron kausi on sujunut tähän asti suurin piirtein odotusten mukaisesti. Pari yllättävää tappiota on tullut OsPa:lle ja PaTe:lle, mutta peliesitysten perusteella vastustajien voitot ovat olleet ansaittuja.

Nelosen B-lohkossa OLS Akatemia on karkumatkalla ja FC FC on yhtä selvä kakkonen. Keskiryhmä on erittäin tasainen ja siihen kuuluva Metro on kymmenellä pisteellään kuudentena.