AC OULU TESTAA VOLOTEKIA, SAMBA VPS:AAN

30.6.2006

FC OPA on kutsunut Suomeen 20-vuotiaan keskikenttä- ja hyökkääjäpelaajan Igor Volotekin. Hän on liittynyt suoraan AC Oulun harjoitusrinkiin ja hakee pelipaikkaa Ykkösessä.

Volotek on peliuransa aikana edustanut Kiovan Dynamoa ja viimeksi Chernomorets Odessaa. Suomi on tullut jo aikaisemmin hänelle tutuksi, kun Volotek pelasi TP-47:n juniorijoukkueissa.

Oulun ystävyyskaupungista Odessasta on tullut ennenkin jalkapalloilijoita Perämeren rannalle. Jalkapallon ystävät muistanevat parhaiten FC Oulun taiturimaisen liberon ja keskikentän pelintekijän Andrei Telesnenkon, joka pelasi Veikkausliigassa sekä Ykkösessä kaudet 1992 - 1993.

Kaudella 1994 Chernomoretsista FC Ouluun siirtyivät Igor Saveljev ja Andrei Androsov, jonka tekemät neljä maalia seuran historian viimeisessä ottelussa FC Kuusysiä vastaan oli pitkän aikaa muutaman muun pelaajan kanssa jaettu ennätys yhdessä ottelussa tehdyissä maaleissa. Tuon ennätyksen rikkoi FF Jaron Mikko Paatelainen vasta viime vuonna.

Tiistaina esitellyn kamerunilaiskaksikon tilanne ratkeaa hyvin pian. Titi Essomba ja Partice Ndoumba ovat esittäneet hyviä otteita harjoituksissa. Duon kanssa harjoitellu Patrick Samba on tehnyt loppukauden kestävän sopimuksen liigassa pelaavan Vaasan Palloseuran kanssa. Sopimukseen kuuluu kuukauden kestävä koeaika heinäkuun loppuun saakka. Samba pelasi Tervareissa yhden Kolmosen ottelun.

SOPIMUSPELAAJAT
Bagaev, Alexander RUS KuPS, AC Oulu
testattavana FC Astanassa (KAZ)
Fomitsev, Ilja KAZ AC Oulu