VASTAUKSIA PALAUTTEISIIN

27.6.2006

FC OPA:n verkkosivujen palautelaatikkoon tulee harvakseltaan, mutta kuitenkin silloin tällöin viestejä. Koska suurimmaksi osaksi saadut palautteet ovat nimettömiä ja vastausosoitteettomia, nettitoimitus päätti kommentoida palautteita näin uutisen muodossa. Palautteen antajan nimeä ei kerrota, vaikka sellainen olisikin olemassa.

Palaute 14.6.2006:
Maalintekijätilastot ja syöttöpörssi nettisivuille!

Vastaus palautteeseen:
Tilastosivu on valmistelun alla. FC OPA tilastoi ottelut, peliminuutit, maalit ja varoitukset sekä ulosajot. Syöttöpisteitä ei nettitoimituksen tilastoissa huomioida, vaikka tilastomiehemme niistä kirjaa pitävätkin ja parhaalle syöttäjälle on kauden päätteeksi palkintokin luvassa, koska sellaisia virallisesti lasketaan vasta Ykkösessä. Tilastosivu tulee julkisesti nähtäville, kun MetroStars pelaa kaksi viimeistä otteluaan ennen sarjataukoa.

Palaute 5.6.2006:
Mistäs ne jäsenedut löytyvät? Pääseekö AC Oulun otteluihin erikoishintaan?
- Kimmo -

Vastaus palautteeseen:
Kaikki jäsenedut ja jäsenetuyritykset ovat kirjattuna seurainfon jäsensivuille. FC OPA:n jäsenet pääsevät tällä kaudella AC Oulun otteluihin jäsenkortilla ilmaiseksi. Etu on kortin haltijan henkilökohtainen eli korttia ei voi laittaa kavereille kiertämään. Järjestysmiehillä, kuten muillakin jäsenetuja tarjoavilla, on oikeus vilppiepäilytapauksissa oikeus tarkistaa kortin haltijan henkilöllisyys.

Palaute 1.6.2006:
Sarjataulukot selkeästi näkyviin.
- Katsomovalmentaja -

Vastaus palautteeseen:
Nettitoimitus ei aio tuhlata voimavaroja turhaan työhön ja ylläpitää sarjataulukkoa. Sarjatilanteen päivittämisen tekee tarpeeksi tehokkaasti kilpailun järjestäjän tulospalveluohjelmisto SPL Pohjois-Suomen sivuilla. FC OPA:n sivuilta sarjatilanteen voit nähdä otteluraportissa tai klikkaamalla ottelusivuilla Nelosen logoa. Sen yhteyteen on lisätty myös kaksi tekstilinkkiä - toinen otteluohjelmaan ja toinen sarjataulukkoon.

Palaute 30.5.2006:
Sivuille olisi hyvä saada linkki, josta saisi suoraan näkyviin sarjataulukon sekä linkkejä muiden joukkueiden sivuille.
- Palautteen antaja esiintyi omalla nimellään -

Vastaus palautteeseen:
Sarjataulukon osalta vastaus palautteeseen on edellä. Linkkisivut kuuluvat jo menneisyyteen aikaan, jolloin useimmilla nettisivuilla oli vaikeasti muistettavat pitkät osoitteet eri palveluntarjoajien servereillä. Nykyiset helposti muistettavat nettiosoitteet ja hakukoneet tekevät linkkisivut tarpeettomiksi.

Palaute 19.5.2006:
Olli on ihana!
- Pikkuminna -

Vastaus palautteeseen:
Kesähuoltajamme Olli Tuppurainen taitaa olla ensimmäinen opalainen, joka on saanut ihan aitoa oikeaa fanipostia. Terveiset ovat lähetetty eteen päin punastelevalle Ollille.

Palaute 1.5.2006:
Eikö noita KAIKKIA peleistä otettuja kuvia voisi pistää näytille?
- Hmm... -

Vastaus palautteeseen:
Jaa-a... Akun kestävyydestä riippuen yhdestä ottelusta käytettävissä olevalla kameralla tulee n. 70 - 150 kuvaa. Kun epäonnistuneet raakataan pois, jäljelle jää yleensä noin puolet otoksista. Näistä kuvista valitaan ne neljä, jotka päivitysohjelmassa on tilaa näyttää. Valitut edustavat lähes aina kuvien parhaimmistoa tai jotain muuta erikoista tilannetta, joka on haluttu näyttää. Hylätyt kuvat, vaikka hyvälaatuisia ja näytettävän kelpoisia, ovat kuitenkin sisällöltään yhdentekeviä eivätkä sinänsä julkaisemisen arvoisia. Mikäli joku haluaa ehdottomasti kaikki pelikuvat itselleen, voi meille toimittaa rompun poltettavaksi.

Palaute 14.4.2006:
Täytyy antaa kehut teidän nettisivuille. Asialliset, informatiiviset ja sopivan humoristiset. Jatkakaa samaan malliin!!!
- Palautteen antaja esiintyi omalla nimellään -

Vastaus palautteeseen:
Kiitos ja kumarrus. Emme ole STT, mutta emme tee myöskään Spede Show´ta. Koskaan ei otsa kurtussa ja se pitää lukijoidenkin muistaa.

Palaute 9.4.2006:
Olipas hyvät sivut teillä! Jatkakaa samaan malliin,mutta voisitte lisätä sivuillenne myös vieraskirjan sekä henkilökuvat pelaajista. Terkkuja ihqulle valmentajalle sekä veljelle!
- Tiina -

Vastaus palautteeseen:
Kiitokset positiivisesta palautteesta. Vieraskirjaa emme tule varmaankaan koskaan näkemään näillä sivuilla. Nykyisten lakien mukaisesti foorumin asettaja vastaa sen sisällöstä, vaikka täysin tuntematon muu henkilö sinne esim. rasistista ja tai henkilökohtaista kunniaa loukkaavaa tekstiä kirjoittaakin. FC OPA:lla ei ole resursseja ennakkosensuurin harjoittamiseen, joten toistaiseksi on tyytyminen pelkkään palauteboksiin. Pelaajakortteja on jossain vaiheessa luvassa. Niiden toteutustapa on vain auki, koska tällaisen valmiin työkalun käsittely on aina oma taiteenlajinsa.

Palaute 3.4.2006:
Hyvät sivut, mutta sarjatasoja, joilla OPA:nn joukkeet pelaavat, sai hakea aika kauan.

Vastaus palautteeseen:
Kiitokset kehuista. Ehkä sarjataso löytyy paremmin, kun sarjakausi on käynnissä.

Palaute 15.3.2006:
OPA:n pelien raporteissa tulisi olla kolme tähteä -systeemi tyyliin FC Rio Grande.

Vastaus palautteeseen:
Eihän kaikkien tarvitse kaikkia matkia? Eihän?

Palaute 20.2.2006:
FC Oulun Pallo - Rakkaudesta lajiin. Siinä on uusi iskurepliikki.
- Tapio -

Vastaus palautteeseen:
Kiitoksia ehdotuksesta, mutta FC OPA pysyy toistaiseksi nykyisessä sloganissaan.

Palaute 6.2.2006:
Ihan vinkkinä kuvaajalle, että kannattaa kuvata salaman kera, jotta kuvista tulee terävämpiä.
- Kuvaaja -

Vastaus palautteeseen:
Kuvaaja viitannee Ouluhallissa ja Kempelehallissa otettujen pelikuvien huonolaatuisuuteen. Nettitoimituksen käytössä oleva kamera on alitehoinen suuriin valaistuihin sisätiloihin sekä kuvaamiseen esimerkiksi voimakkaasti valaistulla ulkokentällä iltapimeällä, joten niissä otetut kuvat tulevat vastaisuudessakin olemaan heikkolaatuisia. Salamasta ei ole hyötyä vaan itse asiassa se pahentaa tilannetta.