ONKO VOIMAMIESTEN HAUIKSISSA VOIMAA?

20.6.2006

Pitkästä aikaa on FC OPA:n vuoro toimia isäntänä Nelosen A-lohkon ottelussa. Sinipaidat testaa tänään JS Herculeksen taidot ottelussa, joka alkaa Heinäpään tekonurmella klo 18:00. Sääennuste lupaa hellettä, mutta jos hiki ei pelatessa virtaa, mahdolliset ukkoskuurot kastelevat varmasti.

Herkkuna tunnettu vastustaja on pelannut muutama vuosi sitten Kolmosessa asti. Se muistetaan ennen kaikkea kiivaista ja kiihkeistä yhteenotoista verivihollisensa FC Dreevereiden kanssa. Nyt, armon vuonna 2006, Hercules on pelaa Nelosessa, mutta Kakkosessakin käynyt FC Dreeverit on pudonnut pallokartalta kokonaan pois.

Herculeksen alkukausi on ollut kankea. Lohkon sarjataulukosta sen alapuolelta löytyvät vain FC Nets ja Oulun Reipas. Ongelmia löytyy molemmista päistä, sillä Hercules on tehnyt ylivoimaisesti vähiten maaleja lohkossa, mutta on samaan aikaan päästänyt kolmanneksi eniten.

"Ailahtelevaisissa merkeissä kausi on mennyt. Puolustuspelissä on ollut ongelmia ja omassa päässä on soinut liiankin usein", kertoo seuran puuhamies Jani Kytöaho.

"Kokoonpano on vaihdellut paljon ja puolustuslinjan peleittäin vaihtunut miehitys on vaikeuttanut alakerran koossa pitämistä."

Herculeksesta vakuutetaan kuitenkin, että FC OPA kohdataan iskukykyisellä miehistöllä. Joukkueen avauskokoonpanosta on poissa kaksi pelaajaa Tuomas Hartikainen ja nivusvaivoista kärsivä Ilkka Sarajärvi. Seuran puuhamiehen nuorempi veli Marko Kytöaho on myös joutunut sairaslistalle saatuaan edellisessä pelissä sääriluun murtuman.

OPA:lla tiivis pakka kasassa

FC OPA:n korttipakka on edelleen hyvin kasassa. Sarjajohtajan miehistössä ei sen suurempia ongelmia ole, sillä ainoa varma poissaolija on olkapääleikkauksestaan vauhdilla toipuva Pertti Ala-aho.

Janne Myllylän vihoittelevat nilkat ovat vielä pelipäivänäkin kysymysmerkki. Jos hän ei kykene pelaamaan, löytyy Kai Kanniaisesta mitat täyttävä paikkaaja Myllylälle.

FC OPA yrittää luonnollisesti täyden pistepotin lisäksi saavuttaa ensimmäisen nollapelin tälle kaudelle. Jokaisessa pelatussa sarjaottelussa omissa on soinut vähintään kerran ja useat näistä päästetyistä maaleista ovat olleet omasta asenteesta kiinni. Yksi päivän olennaisista kysymyksistä onkin, pysyvätkö ottelun jälkeen lomalle jättäytyvän OPA:n ajatukset ottelussa vaiko siirtyvätkö ne juhannuksen viettoon?

FC OPA

ALA-AHO, Pertti

Loukkaantunut

VAATTOVAARA, Joonas