METRO KOHTAA OSPA:N

6.6.2006

Koulujen päättäjäiset ovat takana ja edessä on paluu arkeen, vaikka kesälomakin on päässyt aluilleen. Nelonen jatkuu tänään MetroStarsin isännöimällä ottelulla Oulunsalon Palloa vastaan. Peli käynnistyy Heinäpään tekonurmella klo 18:00.

Joukkueilla on suurin piirtein saman kokoiset ringit, mutta päivän otteluun OsPa lähtee etulyöntiasemasta. Sillä on niukasti poissaoloja, kun taas MetroStarsilla on monenlaisten esteiden vuoksi vaikeuksia saada jopa täysi miehitys kasaan.

"Kaksi avauksen pelaajaa, Kalle Riiste ja Miska Oikarinen, ovat poissa pääsykokeiden vuoksi", valaisee OsPa:n valmentaja Juhani Hippi joukkueensa tilannetta.

MetroStarsilta puuttuu sataprosenttisesti kahdeksan pelaajaa, joista enin osa on harrastuksiensa eli palkkatöiden parissa ja muutama keskittyy pääsykokeisiin. Poissa ringistä ovat mm. puolustajana edellisessä FC FC -ottelussa onnistunut Ville Vanhala sekä keskikentällä tärkeässä rikkovassa roolissa pelaava Jere Alajeesiö. Metron pelaajista lisäksi Antti Leinonen ja Mikko Hyvärinen ovat tällä hetkellä edustuksen kirjoissa.

Poissaolijoiden paikkureina ovat ainakin pelaajavalmentaja Jyrki Kylmälä sekä Henri Lähdemäki, joka tekee toistaiseksi pelin mittaisen visiitin vanhan joukkueensa rinkiin. Lähdemäki oli FC OPA:n mukana talvella, mutta on keväällä keskittynyt lääketieteellisen valmennuskurssiin.

MetroStarsin vaikea alku ohitse

Metron kurssi on ollut viime aikoina myötätuulessa. Hankalan alun jälkeen se on voittanut kaksi edellistä otteluaan ja viimeistellyt niissä muhkeat 16 maalia. Seitsemän pistettä riittää tällä hetkellä sijoitukseen B-lohkon keskikastissa.

OsPa puolestaan on aloittanut sarjan neljällä tappiolla ja yhdellä voitolla. Kolme pistettä riittää maalierolla pitämään takanaan FC Kurenpojat 2:n sekä yhden pinnan vähemmän keränneen AS Moonin.

Junioriseurana paremmin tunnetun OsPa:n miesten joukkueen valmentaja Juhani Hippi sysääkin paineet huoletta MetroStarsin niskaan.

"MetroStars on sarjan toiseksi kovin joukkue. Lähdemme altavastaajina, mutta luotamme omiin kykyihimme."

"OsPa lähtee katkaisemaan kahden tappion putkea. Olemme pelanneet OLS Akatemiaa lukuunottamatta tasaisia pelejä, mutta viimeistely on ollut ruosteista", kommentoi Juhani Hippi.

Ottelu on mielenkiintoinen myös katsomon kannalta. Ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin FC OPA pääsee pelaamaan Heinäpäähän, joka on kerännyt parhaat yleisömäärät seuran otteluissa. Kalseasta ilmasta huolimatta vettä ei satane, ja kun muitakaan otteluita ei tänään pelata, voidaan odottaa kohtuullisen hyvää yleisömäärää. Seuran kuukauden päivät vanhentunutta ennätystä (MetroStars - FC Kanuunat 58 katsojaa) ei varmaankaan tulla rikkomaan.

FC OPA METROSTARS

RITOLA, Ville (mv)