FC OPA KOHTAA TÄHTISIKERMÄN

1.6.2006

Nelosen A-lohko jatkuu edustusjoukkueen osalta pienen tauon jälkeen. FC OPA juoksuttaa sinipaidat KeP-77:ää vastaan Pateniemen tekonurmella klo 19 alkaen. Aurinkokin on nähty tälle päivälle, joten luvassa on pitkästä aikaa edes kohtuullista pelisäätä.

KeP-77:n oletettuun, mutta toimittamattomaan, kokoonpanoon kuuluu sarjataso huomioon ottaen monta tähtipelaajaa. Seura on kerännyt riveihinsä useita liiton sarjoissa vakavamielisen pelaamisen lopettanutta miestä.

KeP-77 on kuitenkin puhtaasti kuntourheiluseura eikä halua Nelosesta korkeammille sarjatasoille. Muussa tapauksessa se olisikin erittäin varteenotettava nousijaehdokas Kolmoseen.

KeP-77:n rinkiin kuuluvat mm. Antti Ervasti, Jari Jäväjä, Vesa Kiljunen, Tommi Kurkela, Juha Mensonen ja Esa Mulari. Jari Jäväjä ja Vesa Kiljunen ovat nelikosta pelanneet liigatasolla asti.

Jäväjä on edustanut pääsarjassa Vaasan Palloseuraa, Helsingin Jalkapalloklubia, Kemin Palloseuraa ja Tampereen Pallo-Veikkoja sekä pelannut myös mm. OLS:ssa ja AC Oulussa. Kiljunen on FC Oulun lisäksi edustanut mm. OLS:aa, Tervareita, AC Oulua ja TP-Seinäjokea. Ervasti, Kurkela, Mensonen ja Mulari ovat tuttuja nimiä oululaisille Ykkösen tai Kakkosen tasolta.

FC OPA on aloittanut sarjan räväkästi. Kolmen ottelukierroksen jälkeen joukkueella on saman verran voittoja ja tehtyjä maaleja on kertynyt peräti 19. Puolustuksen pitävyys on välillä aiheuttanut valmennusjohdolle harmaita hiuksia, sillä omissa on soinut viisi kertaa - usein aiheetta.

KeP-77:n kokoonpano on ilmeisesti vaihdellut ottelusta toiseen hyvinkin paljon, koska sen startti on ollut yskivä ja päästettyjä maalejakin on jo 12. Kempeleläisjoukkue voitti avauskierroksella Terwaarit maali-iloittelussa 5-4. Sen jälkeen plakkariin on tullut tappio SC PAPS:lle 1-5 ja tasapeli FC RAI:n kanssa 3-3.

FC OPA:n joukkue on lähes täydessä iskussa. Pertti Ala-aho on leikatun olkapäänsä kanssa poissa vielä pitkälle heinäkuuhun ennen kuin hän pääsee tositoimiin. Janne Myllylän pelikyky edellisen ottelun jäljiltä on vielä epävarmaa. Hän on ollut kipeytyneiden nivelsiteiden takia poissa muutamista harjoituksista.

Edustusjoukkuetta vahvistaa Metron pelaaja Antti Leinonen, joka on ollut nivusvaivainen pitkin kevättä ja on kokoonpanossa piirisarjaottelussa ensimmäistä kertaa tällä kaudella.