OPAT TULESSA KAHDESTI

23.5.2006

FC OPA:n molemmat joukkueet pelaavat tänään sarjaottelun. Edustusjoukkue on Oulun Jalkapalloklubin vieraana Pateniemen tekonurmella klo 17 ja heti tuon ottelun jälkeen klo 19 alkaen MetroStars isännöi FC Kurenpoikien 2-joukkuetta.

Otteluja silmällä pitäen FC OPA:ssa tapahtuu kaksi muutosta. Joonas Kauppinen siirtyy edustusjoukkueesta Metron keskikentälle ja kakkosjoukkueessa kautensa aloittanut Mikko Hyvärinen puolestaan menee vaihtokaupassa ykköseen.

Tässä ennakossa keskitytään kahdesta ottelusta huolimatta vain olennaiseen eli illan kotiotteluun. Vastassa on pudasjärveläisen FC Kurenpoikien 2-joukkue, joka viime kaudella lunasti Viitosesta nousupaikan FC OPA:n kanssa.

Tiettävästi vastustajan kokoonpano kuitenkin muuttui ja nuorentui rajusti, sillä se perustuu nykyään seuran B-poikiin. Tämän vuoksi FCK 2 luopui sarjapaikastaan Nelosessa ja ilmoittautui Viitosen nykyiseen jälkeläiseen Nelosen B-lohkoon.

Asiasta käytiin melkoinen kädenvääntö talvella, sillä toisenlaisista toimenpiteistä huolimatta FCK 2 oli asetettu A-lohkoon. Kalabaliikki päättyi onnellisesti, sillä edellisenä kautena neljänneksi sijoittunut FC RAI ilmoittautui halukkaaksi sarjapaikan vaihtoon.

MetroStarsin voittosarake näyttää tällä hetkellä vielä nollaa, kun varsin kovan aloituksen jälkeen Iskulta irtosi piste ja kahdelle ennakkosuosikille kärsittiin kotitappiot. Saman verran otteluita pelannut FCK 2 on taulukossa hiukan ylempänä, kun se kauden toisessa kohtaamisessaan kaatoi OsPa:n 3-2. Tappiot ovat tulleet FC Kanuunoille ja FC FC:lle.

Siirtouutista lukuunottamatta MetroStarin kokoonpanosta on taasen kerran hankala sanoa mitään. Jokerikortti pelaajavalmentaja Jyrki Kylmälä pelaa tarvittaessa, mutta muuten ainoa 100% poissaolija on Rhodoksen auringosta nauttiva Samuel Waheeb.

FC OPA METROSTARS

RITOLA, Ville (mv)