FC NETS KAATUI KENRAALISSA

6.5.2006

Netsin Jarno Mettovaaran ja OPA:n Jesse Mattsonin jalkapalloripaska. Taustalla tahtia seuraa Sami Ylimäinen.
Ilmapeliä sammakon näkökulmasta.
Janne Myllylä tarkkana.

FC OPA viimeisteli sarjakuntoaan tänään Pateniemen aurinkoisella tekonurmella, kun edustusjoukkueen kenraaliharjoituksessa kaatui FC Nets 3-1 (1-0). Ottelu kävi kehnosta harjoituksesta, sillä paikalle saatiin lukuisista piirisarjaotteluista ja muista syistä johtuen vain yksi erotuomari.

FC OPA hallitsi peliä pääosin, mutta maalinteossa joukkue ei onnistunut toivotulla tavalla. Kuparisen rikkoi avauspuolikkaan loppuhetkillä Joonas Vaattovaara. Hänellä oli ensimmäisen puoliajan aikana useita maalintekopaikkoja, mutta onnetar hymyili vasta 44. minuutin kohdalla.

Toinen puoliaika alkoi räväkästi. Paluuta jalkapallokentille tekevä Petteri af Hällström kävi tekemässä kulmapotkutilanteessa toisen maalin ja joutui saman tien palaamaan notkuvalle vaihtopenkille täräytettyään polvensa alastulossa.

Ahkerasti vaihtorulettia kierrättänyt FC Nets kuittasi FC OPA:n toisen maalin jo kahden minuutin kuluttua. Jarno Mettovaara näytti liiton sarjoista asti hankitulla kokemuksellaan ettei Netsiä ole syytä aliarvioida. Samalla vierasjoukkue sai ottelun hallinnan eikä menettänyt sitä kuin loppuhetkillä.

FC OPA:n voittosinetti tuli Netsin oman puolustajan kautta. Joonas Sohlo keskitti kulmalipun lähettyviltä ja haltuunottoa yrittänyt puolustaja tykitti laakapallon suoraan tyhjään maaliin.

FC OPA:n harjoituskauteen mahtui seitsemän ottelua: kuusi harjoitusottelua sekä Suomen Cupin kohtaaminen. Tilille kertyi pääasiassa sarjaa ylempänä pelaavia vastaan kaksi voittoa, kaksi (kolme mikäli cup-ottelun tulos lasketaan varsinaisen peliajan mukaan) tasapeliä ja kaksi tappiota. Sarjakausi alkaa viikon kuluttua kotikentällä Kajaanin Spartakia vastaan.

La 06.05.2006, Pateniemen tn

FC OPA - FC Nets 3-1 (1-0)
44. 1-0 Joonas Vaattovaara
54. 2-0 Petteri af Hällström