KOSOV SIIRTYY FC LYNXIIN

24.4.2006

Sergei Kosov.

Pietarin Zenitistä hankitun venäläismaalivahdin Sergei Kosovin pesti FC OPA:ssa jää yhteen otteluun. Poikien maajoukkueen entinen veräjänvartija siirtyy Kakkosessa pelaavan FC Lynxin riveihin.

Kosov vuokrataan sarjanousijalle loppukaudeksi. Hän on vapaa edustamaan uutta seuraansa välittömästi ja pelannee jo Kakkosen sarja-avauksessa ensi lauantaina Oulun Luistinseuraa vastaan.

Jo aiemmin oli selvää, että Kosovin peliuran kannalta oli parempi hänelle löytää seura ylemmältä sarjatasolta. FC OPA:ssa oltiin kuitenkin varauduttu peluuttamaan Kosovia Nelosen otteluissa pelituntuman säilyttämiseksi.

Lähes parimetrinen maalivahtijärkäle on ennen FC OPA:oa ja FC Lynxiä pelannut Moskovan Dinamossa ja Pietarin Zenitissä. Lisäksi hän on ollut tänä keväänä AC Oulun ja FF Jaron testattavana.