NUORET NÄYTTIVÄT PELAAMISEN MALLIA

9.4.2006

Jere Alajeesiö, peliväline ja tiukka keskittyminen
Jesse Kuusela johtaa joukkojaan.
Nykäsen Matti? Ei, vaan Antti Tapio ja sivuraja-
heitto.
Nykäsen Matti? Ei, vaan Antti Tapio ja sivuraja- heitto.

FC OPA MetroStars ja Tervarit-j B1 ottivat Heinäpään pimenevässä illassa uusinnan talvella pelatusta harjoitusottelusta. Kevyt iltapuhde päättyi Tervareille ensimmäisen jakson maaleilla 1-3 (0-3).

MetroStarsien peliä leimasi yksi selkeä asia. Kun keskikentän työmyyrä Ville Vanhala oli poissa pelistä, puuttui joukkueesta pelinrakentelu kokonaan.

Ensimmäisellä jaksolla MetroStarsin pelaajat ottivat myös turhan kirjaimellisesti määräyksen olla potkimatta jaloille, mikä näkyi fyysisen haastamisen totaalisena puuttumisena. Taitojoukkueena tunnettu Tervarit-j B1 osasi käyttää saamansa tilan hyväksi ja kun toisella jaksolla MetroStars uskalsi jo tulla iholle, loppui vierailijoiden maalitehtailu siihen.

Ville Vanhalan puuttumisen lisäksi FC OPA:n tappioon vaikutti myös ringin pienuus. Erinäisten syiden vuoksi MetroStars sai jalkeille vain 12 kenttäpelaajaa ja "maalivahtikriisissään" joutui vielä lainaamaan veräjänvartijan vastustajalta. Näin fyysinen rasitus jakaantui liiaksi samojen pelaajien varaan ja osalta loppui puhti jo kesken.

Tervarit aloitti maalinteon jo ottelun neljännellä minuutilla tilanteessa, joka haisi hiukan paitsiolle. Vain hetkeä myöhemmin Erik Isohookanan tekemän maalin jälkeen pallo oli jo toistamiseen kotijoukkueen pömpelissä ja peli oli tuloksen kannalta ohi.

Tervarit kaunisteli vielä lukemia ensimmäisen puoliajan puolivälissä varsin erikoisella maalilla. Punamustilta lainattu maalivahti Jussi Kalliokoski yksinkertaisesti juoksi joukkuetoverinsa Olli-Pekka Saarisen laittaman pallon ohi ja peliväline lipui verkkoon.

MetroStars piristyi toisella puoliajalla huomattavasti. Jakson alussa Antti Leinonen pääsi kulmapotkusta kaventamaan loppunumeroiksi 1-3. Leinosella oli myös toisen puoliajan muut parhaat paikat, mutta maalitili jäi tällä kertaa yhteen.

Maalintekijöiden lisäksi vierasjoukkueesta kannattaa mainita alempi keskikenttäpelaaja Joel Ahola, joka hoiti tehtävänsä tontillaan harvinaisen kypsällä tavalla. Kotijoukkueen parasta antia Leinosen lisäksi oli Jere Alajeesiön suoritus.

Tämän päiväisen jälkeen FC OPA vetäytyy otteluiden osalta pääsiäistauolle. Seuraavan kerran seuran molemmat joukkueet ovat tulessa 22. huhtikuuta, kun edustus ottaa mittaa HauPa:sta ja MetroStars saa vieraakseen raahelaisen AS Moonin.

Su 09.04.2006, Heinäpään tn

FC OPA MetroStars - Tervarit-j B1 1-3 (0-3)
04. 0-1 Erik Isohookana
08. 0-2 Tommi Pähtilä