FC OPA:N HARJOITUSKESKUS NOUSEE ORITKARIIN

1.4.2006

FC OPA on saanut myötätuulta uuden harjoituskeskuksensa rakentamiseksi. Seuran edustajat allekirjoittivat kaupan Oritkarissa sijaitsevasta tontista myöhään eilen illalla.

Uuden harjoituskeskuksen rakentaminen alkaa välittömästi, kun kaavamuutosasiat etenevät Oulun kaupungin virkakoneistossa. Vuonna 2009 valmistuvan ensimmäisen vaiheen on tarkoitus nousta Oritkarin ja Äimäraution rajamaille Poikkimaantien varteen raviradan ja Vähälä-yhtiöiden terminaalin kainaloon.

Ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan täysimittainen lämmitettävä tekonurmikenttä sekä klubirakennus, johon tulee seuran toimisto. Myöhemmin klubirakennusta on tarkoitus laajentaa siten, että sinne sijoitetaan kuntosali, saunatilat sekä neljä pukuhuonetta tekonurmen käyttäjille.

Toisessa vaiheessa, joka nykyisten suunnitelmien mukaan valmistuisi 2011, tekonurmi saa katetun 400 ihmisen katsomon sekä klubirakennus n. 200 katsojaa vetävän futsal-salin. Kolmas vaihe on tällä hetkellä vielä suunnittelupöydällä.

Harjoituskeskus rahoitetaan osin yhteistyökumppanien tuella ja osin lainalla. Käyttömenot katetaan ulkopuolisesta vuokrauksesta saatavilla tuloilla.