HUIMA TASAPELI

18.3.2006

FC OPA:n Janne Myllylä ja OuHu:n Juho Muhonen kamppailevat.
Joonas Sohlo taistelee pääpallosta.
Säätä uhmaavien kärki-joukko, keskimmäisenä seuran tj Ralf Mattson.

Perin onneton säätila sävytti tämän päiväistä FC OPA:n ja Oulaisten Huiman välistä harjoitusottelua Heinäpään tekonurmella. Vahva matalapaine vihmoi kentälle välillä erittäin sakeastikin räntää höystettynä navakalla tuulella.

Onnettomat olosuhteet vaikuttivat ottelun kulkuun ja lopputulokseen. Puolitoistatuntisen tahkoamisen jälkeen päädyttiinkin 1-1 (1-1) -tasapeliin ja ollakseen ironista, navakka tuuli puhalsi pilvet taivaalta vain vartti ennen pelin päättymistä.

Ottelun molemmat maalit nähtiin kahden minuutin sisään ensimmäisellä puoliajalla. FC OPA:n maalin teki Mikko Rantala ja OuHu:n nopeasta kavennuksesta vastasi Kalevan urheilutoimittajanakin mainetta niittänyt Veli-Pekka Somero.

Oulaisten Huima valmistautuu parhaillaan Keski-Pohjanmaan piirin Kolmoseen, joten tasapeli sarjaa ylempänä pelaavaa vastaan sekä talvella otettu voitto toisesta ylempisarjalaisesta Oulun Tarmosta lupaavat hyvää Suomen Cupia silmällä pitäen.

Kokonaisuudessa olosuhteista johtuen ottelun pelillinen anti oli varsin heikko. Paikalle säätilaa uhmanneen noin kymmenen katsojan joukko näki kuitenkin FC OPA:n hallitsevan peliä. Pelaajien suorituksista jäivät mieleen Arto Käsmän älykäs pelinluku sekä tällä hetkellä MetroStarsin kokoonpanoon kuuluvan Matti Haapalan erinomainen onnistuminen topparin tontilla.

FC OPA:n seuraava ottelu on ensi sunnuntaina, kun FC Kurenpojat saapuu Ouluun. Sitä ennen lauantaina MetroStars on FC FC:n vieraana Heinäpäässä.

La 18.03.2006, Heinäpään tn

FC OPA - OuHu 1-1 (1-1)