OTTELUOHJELMA VIITTÄ VAILLE VALMIS

25.2.2006

Nelosen sarjapalaveri pidettiin tänään Ouluhallissa. Sen myötä Nelosen molempien lohkojen sarjaohjelmat saatiin lähes valmiiksi. Piiri on antanut vielä viikon aikaa saattaa viimeiset ottelusiirrot loppuun.

FC OPA ehti sopia molempien joukkueidensa ottelut lähes koko sarjaohjelman osalta uusiksi. Vain kolmen ottelua jäi odottamaan ensi viikkoa sekä vielä ne kohtaamiset, joiden osalta on tullut ja tulee seurakohtaisia muutoksia.

Nelosen B-lohkosta PyPS luopui pelaajapulan vuoksi sarjasta ja sen tilalle tuli jälki-ilmoittautuneena FC Kanuunat Kajaanista. Suurempi kärhämä nousi FC Kurenpoikien tilanteesta. Ilmeisesti tietokatkoksesta johtuen FC Kurenpoikien 2-joukkueen luopuminen vanhasta Nelosen (A-lohkon) paikasta ja ilmoittautuminen Viitoseen (B-lohkoon) oli jäänyt piiriltä noteeraamatta.

Sarjapalaverissa oli esillä sarjapaikkojen vaihto FC Kurenpoikien 2-joukkueen ja jonkin B-lohkolaisen välillä. Sen toteutuessa otteluohjelmaa saatetaan joutua repimään osaksi auki. B-lohkon joukkueista ainakin FC RAI ja OLS Akatemia ilmaisivat halukkuutensa siirtyä naapurilohkoon.

FC OPA aloittaa A-lohkon joko 13. tai 14. toukokuuta vieraskentällä pohjoisen seurakentän uutta tulokasta Kajaanin Spartakia vastaan. Ensimmäinen kotiottelu on vuorossa 19. toukokuuta, kun FC OPA ottaa mittaa Oulun Reippaasta.

FC OPA MetroStarsin kausi B-lohkossa alkaa viikkoa aikaisemmin. Vastustajana on kotikentällä FC Kanuunat. Ensimmäinen vierasottelu on sarja-avausta seuraavan viikon torstaina Kuivaniemen Iskua vastaan.

FC OPA:n kesäloma osuu juhannusviikolta heinäkuun puoliväliin. MetroStars puolestaan aloittaa huilinsa heinäkuun alussa ja palaa tositoimiin reilun kahden viikon paussin jälkeen.

Molempien lohkojen sarjakausi päättyy vasta syyskuun loppupuolella. Runkosarja jatkuu vielä nousukarsinnoilla, joissa kohtaavat sarjamuotoisesti A- ja C-lohkojen kakkoset sekä B-lohkon voittaja. Sarjan ykkönen karsii Kolmosen kolmanneksi viimeistä vastaan. Tältä osin sarjajärjestelmä on muuttunut piirihallituksen alkuperäisestä päätöksestä. A- ja C-lohkojen voittajat nousevat suoraan Kolmoseen.

Tällä hetkellä voimassa oleva otteluohjelma FC OPA:n osalta nähtävissä alla olevan linkin kautta. Lopullinen pelilista varmistuu ensi viikolla.

Lisätietoja: /ottelut/