SEURALLE UUSITTU LOGO

8.2.2006

FC OPA remontoi ulkoasuaan. Kasvojen pesu tuo seuralle uudenlaisen logon sekä kirjoitusasun. Muutokset astuvat voimaan välittömästi.

Logon vanhat perusmuodot ja -ilme säilyvät sellaisenaan, mutta sitä on stiliseerattu edustuskuntoon. Vaakunan kilven sinimusta ristikko on saanut oikean mittakaavan. Lisäksi logossa olevan tekstin kirjoitusasu on muutettu ja kirjasin vaihdettu uuteen. Uudistustyön on suunnitellut ja tehnyt oululainen mainostoimisto Kartano.

Seuran hallinto on puolestaan tehnyt päätöksen lyhenteen uudesta kirjoitusasusta. Entinen tapa FC OPa muuttuu kokonaan kapiteelikirjaimiseksi lyhenteeksi FC OPA. Uusi kirjoitustapa tuo selkeyttä ja helpottaa seuran nimen kirjoittamista, vaikka periaatteessa se sotii kielioppisääntöjä vastaan. Viimeinen A-kirjain kirjoitetaan tästä lähin isolla huolimatta siitä, että se ei sinänsä ole lyhennys mistään sanasta.

Remonttiin liittyvät myös verkkosivut, jotka pantiin uusiin kuoseihin jo tammikuussa.