OUTA:N VAUHTI HYYTYI

29.1.2006

FC OPA:n hyökkääjä Mikko Rantala Tarmon puolustajien ympäröimänä.
Kai Kanniainen (maassa) ja Joonas Vaattovaara taistelevat pallosta. Janne Myllylä seuraa taustalla.
Ottelun erotuomari Juha-Matti Kanniainen työssään.

Osa FC OPA:n vaalipäivästä kului Ouluhallilla harjoitusottelussa sarjaa ylempänä pelaavaa Oulun Tarmoa vastaan. OuTa:sta odotettiin voimakasta ja pelottavaa vastustajaa, mutta mitä pidemmälle ottelu eteni, sitä selvemmäksi FC OPA:n hallinta kävi. Loppulukemat olivat maalittoman avausjakson jälkeen FC OPA:lle 4-3.

Vaikka ensimmäinen puoliaika oli maaliton, FC OPA oli selvä altavastaaja. Kunnollisia maalintekopaikkoja oli kummallakin joukkueella vähän. FC OPA:n parhaan laukauksen sai aikaiseksi Mikko Hyvärinen.

Toisella puoliajalla vauhti Tarmon pelaajien jaloissa alkoi painaa. Jo jakson alussa FC OPA pommitti vahvasti ja sai kolmen minuutin sisään neljä kulmapotkua. Niistä viimeinen palkittiin maalin muodossa, kun Mikko Hyvärinen toimitti pelivälineen verkkoon.

Oulun Tarmo kuittasi vain minuuttia myöhemmin ja siirtyi reilun tunnin pelin jälkeen jopa johtoon. FC OPA tasoitti, kun Jesse Mattson tykitti vaparin vastustamattomasti OuTa:n maaliin. Ottelun loppuhetkistä syntyi varsinainen maali-iloittelu, sillä viiden viimeisen minuutin aikana syntyi kolme maalia. FC OPA:n 3-2 -osuman teki Antti Leinonen ja voittomaalin yliajalla Mikko Rantala.

Kahdessa pelatussa harjoitusottelussa hyökkäyspeli on toiminut varsin mallikkaasti. Siitä on osoituksena kahdeksan tehtyä maalia. Sen sijaan puolustuspelissä on hiukan parsimista. Oma verkko on soinut yhdeksän kertaa ja tänäänkin kaikki vastustajan osumat syntyivät selvistä puolustuksen virheistä.

Su 29.01.2006, Ouluhalli
FC OPA - OuTa 4-3 (0-0)