KAHDEN PELIN VIIKONLOPPU EDUSTUSJOUKKUEELLA

7.10.2015

FC OPA kohtaa viikonloppuna kakkosen avauksessa lauantaina JS Herculeksen ja sunnuntaina cupin toisen kierroksen ottelussa Lapuan Ponnistuksen.

Kakkonen on taas suuri kysymysmerkki alkaessaan. FC OPA on valmistautunut niin hyvin kuin se on mahdollista ja harjoitukset ovat pyörineet koko kesän. Muiden joukkueiden pelaajat ovat pääsääntöisesti pelanneet jalkapalloa ja futsalharjoitukset ovat alkaneet vasta pari viikkoa sitten.

Viime keväänä AS Moon nousi ykköseen eli yksi kova on pois kuvioista. Tosin nousijajoukkue MBKU on ennakkoon varsin vahva ehdokas kärkikamppailuihin. Oman mausteensa soppaan heittää JS Herculeksen nousu jalkapallon kakkoseen. Millä tavalla Hercules panostaa futsaliin erityisesti vuoden vaihteen jälkeen, saattaa tuoda muutoksia sarjaan.

Harjoitusotteluita joukkueet ovat pelanneet jonkin verran ja tulokset ovat menneet osittain odottamattomasti. Esimerkiksi HauPa:n ja Herculeksen  ottelussa tehtiin yhteensä 19 maalia. Ottelu ei kertonut oikeastaan muuta kuin sen, että Vesa Verronen Herculeksen paidassa on kova maalintekijä ja että HauPa:n nuoriso-osasto pystyy hyvään peliin.

Tulossa on siis mielenkiintoinen sarja, jossa kaikilla on tässä vaiheessa saman verran pisteitä. Helmikuussa pisteitä on kerätty ja silloin ollaan viisaampia voimasuhteista.

FC OPA:n osalta sarja alkaa lauantaina Jatulissa kun sinipaidat astelevat parketille Herculeksen vieraiksi. Ottelu alkaa 16.30.

Reilu vuorokausi myöhemmin alkaa cupin peli urheilutalolla, jossa alkuvihellys kuullaan 18.15. Vastaan tulee futsalin ykkösessä neljättä kautta aloittava Lapuan Ponnistus. FC OPA:lla on mahdollisuus tehdä seurahistoriaa pääsemällä cupissa kolmannelle kierrokselle.

Tervetuloa seuraamaan FC OPA:n kotipelejä, jotka kaikki pelataan tällä kaudella urheilutalolla. Paikalla on myöskin kioski, jossa on myytävänä kahvin ja pikkupurtavan lisäksi FC OPA:n kannattajakortteja,