AS MOON OLI PAREMPI, JOSSITELTAVAAKIN JÄI

24.1.2015

Kakkosen kärkikamppailussa AS Moon jätti pisteet Raaheen lukemin 7-4 (2-2).

Lauantain ottelu tarjosi runsaslukuiselle raahelaisyleisölle mieluista katsottavaa jännittävän ja hyvätasoisen ottelun muodossa.

Ottelu alku oli isäntäjoukkueen hallussa, mutta mitä midemmälle ensimmäinen puoliaika kului, sitä paremmin oululaiset vieraat olivat mukana pelissä.

Ottelu oli siisti ja pysyi tuomariston hallinassa varsin hyvin sitä yhtä jossitteltavaa kohtaa lukuun ottamatta.

Ottelun ensimmäisen tilastomerkinnän sai tililleen AS Moon ajassa 02.55. Hässäkän päätteeksi Kai Paakkari ujutti pallon ensin Antti Viitaluoman längistä ja saman tien pallo meni myös Jussi Sepän jalkojen välistä maaliin. Maalissa oli kosolti onnea, mutta niinhän maaleissa usein on.

Maalin jälkeen mentiin kymmenisen minuuttia ilman merkintöjä, kunnes Heikki Viia tasoitti pelin. Pari minuuttia myöhemmin AS Moon meni jälleen johtoon, jota ei kestänyt kuin kolmisen minuuttia Retu Värrin tasoittaessa pelin.

Jossiteltava kohta sattui ensimmäisellä puoliajalla, kun AS Moonin maalivahti tuli ulos maalinvahdin alueelta ja torjui kädellään Sakari Kilajderin yrityksen. Jopa liikuntahallin yleisö oli varsin yksimielinen kannassaan, että tilanteesta olisi tullut tuomita rangaistuspotku ja maalivahdille olisi kuulunut punainen kortti.  Miten peli olisikaan mennyt jos hyvin läpi ottelun torjunut veräjänvartija olisi joutunut katsomon puolelle ja OPA olisi mennyt tilanteesta johtoon? Olisivatko pisteet tulleet Ouluun. Sitä ei kukaan tiedä. Ottelussa kuitenkin Moon oli parempi ja sillä selvä.

Toisen puoliajan alku meni kuten ensimmäinen puoliaika, maaleja tehtiin vuortellen. Vasta yli puolen tunni pelin jälkeen kaavaan tuli poikkeus kun AS Moon siirtyi kahden maalin johtoon, jota kesti reilun minuutin. Oululaisittain valitettavasti AS Moon, meni uudelleen kahden maalin johtoon vain minuutin kuluttua kavennuksesta.

Lopussa FC OPA:n valmentaja kari Lindgren otti maalivahdin pois ja Retu Värri puki päälleen punaisen liivin. Viidellä kenttäpelaajalla FC OPA sai aikaan muutamia maalintekoaihioita mutta ei kuitenkaan sen enempää.

Timo Knuutisen viimeistelemä iltapäivän viimeinen maali oli vain kosmetiikkaa lopputuloksen kannalta.

Ottelu oli hyvätasoinen kakkosen ottelu ja kumpikin joukkue taisteli rehdisti ja miehekkäästi.

Tulos sinetöi käytännössä AS Moonin voiton sarjassa. Onnittelut siitä raahelaisille. Kemiläisten kontatessa kahden joukkueen voimin siirty JS Hercules sarjassa toiseksi ennen FC OPA:a.

Seuraava ottelu joukkueella on lauantaina 31.1. klo 16.30. Tuollain vastaan tulee FC Kemi AS Monaco. Toivottavasti Raahessa esitetty hyvä taisteluvire säilyy seuraavaan otteluun saakka.

TILASTOT

Tapahtumat Kokoonpno Pist Kelt

La 24.1.2015 Raahen liikuntahalli, Kakkonen

AS MOON - FC OPA