POKAALIT JAKOON

25.2.2014

Jarkko Sankala, Joonas Kauppinen, Ville Halonen, Sakari Kiljander ja Tomi Toukola.
Sakari Kiljander vuoden pelaaja edustusjoukkueessa.
Tomi Toukola vuoden pelaaja MetroStarsissa.
Joonas Kauppinenvuoden pelaaja RetroStarsissa.

FC OPA:n futsal-kauden päätöstilaisuus vietettiin maanantaina 24.2.2014 Rauhalan idyllisessä miljöössä.

Mukana oli suuri määrä pelaajia ja taustahenkilöitä kahvin, teen, mehun ja täytekakun ääressä. Seuran puheenjohtaja Lauri Kauppinen kertasi aluksi menneen futsal-kauden tapahtumia. Tämän arvottiin paikalla olleiden kesken Fazerin makeisia ja pääpalkintona JP Sportin lahjoittama Penaltyn futsal-pallo. Makeiset menivät Juntusille, sillä Fazerin siniset konvehdit voitti Pekka Juntunen ja vihreät kuulat Matias Juntunen.  Pääpalkinnon voitti RetroStarsin maalivahti Jarkko Sankala.

Arvontojen jälkeen jaettiin palkinnot ja lopuksi juteltiin ja parannettiin maailmaa.

Palkinnot menivät yhtä lukuun ottamatta ensikertaa palkittaville. Edustusjoukkueen kauden pelaajaksi valittiin Sakari Kiljander. Sakari kehittyi kauden aikana ja nousi pelilliseksi johtohahmoksi ja kapteeniksi. Edustusjoukkueen taistelijaksi valittiin Ville Halonen. Ville tuli mukaan lähes olemattomalla futsal-kokemuksella mutta nousi joukkueen runkopelaajaksi peräänantamattoman pelitapansa ansiosta.

MetroStarsin pelaajista tilaisuuteen pääsi valitettavan pieni edustus, mutta toinen palkittavista sentään oli paikalla. Vuoden pelaajaksi valittiin Tomi Toukola, joka oli Metron paras pistemies ja atleettinen johtohahmo. Tomi näytti taitonsa myös edustusjoukkueen viimeisessä harjoituspelissä tehden tasoittavan maalin. Metron taistelijaksi valittiin Vielle Niemi-Nikkola, joka oli kokoonpanossa kaikissa Metron otteluissa. Ville ei kunnostautunut niinkään vastustajan maalin edessä vaan hän teki muiden onnistumisen mahdolliseksi.

RetroStarsin vuoden pelaajaksi valittiin Joonas Kauppinen, joka on saanut jo aiemmin pokaaleja jalkapallossa. Joonaksen meriittinä oli RetroStarsin perinteessä ylivertainen maalinteko. Yhteensä 8 maalia neljässä ottelussa ja vielä yksi maali Metron pelissä. Joonas onnistui ainoana pelaajana tekemään maalin jokaisessa pelaamassaan pelissä. Metron taistelijaksi valittiin maalivahti Jarkko Sankala. Jarkolla oli jo kolmas kausi Metron maalilla ja jos mies edelleen jaksaa hymyillä, on hän palkintonsa ansainnut.

Palkintojen jaon jälkeen seuran puheenjohtaja painotti seuran tunnuslausetta: Jokainen ottelu on juhlaottelu. Lisäksi hän muistutti, että vain osa henkilöistä on palkittu mutta jokainen pelaaja ja taustahenkilö ovat tärkeitä eikä ilman kenenkään panosta olisi päästy niihin saavutuksiin, joihin seura on päässyt.

Tilaisuus oli lämminhenkinen ja hymyileviä kasvoja nähtiin runsaasti.

Linkki palkittujen historiaan löytyy tästä ja lisää kuvia puolestaan tästä.