LASKUTIKUT KÄYTTÖÖN

21.12.2013

FC OPA kohtaa vuoden viimeisessä futsal-ottelussa Juopulin Nuorisoseuran Urheilijat eli lyheymmin JuNsU:n. Taisto käydään Nallisportissa sunnuntaina klo 17:00 alkaen.

Kärsittyään tappion Raahessa FC OPA ajoi itsensä puun ja kuoren väliin. Voitotkaan eivät enää välttämättä auta, vaan kisa kahdesta jatkosarjan paikasta voi mennä maalieropeliksi. Siinä FC OPA on heikoimmillaan, koska sen pahin vastustaja AS Moon kaunisteli omia lukemiaan reilusti voittamalla taannoin Ajaxin 25-1.

FC OPA:n saldo on plussalla kahdeksan maalin verran, mutta AS Moonin mittari näyttää kunnon hellettä, +33. Sarjaa puhtaalla pelillä johtavalla Terwaareilla maaliero on +15. Pikainen jossittelu kertoo siis, että joukkueiden sattuessa tasapisteisiin ratkaisu tapahtuu tiukasti laskupäätä käyttäen.

FC OPA:n kannalta viesti on tyly. Kaikkien pelienkään voittaminen ei välttämättä riitä jatkoon. Nyt tarvitaan maaleja, maaleja ja maaleja. Silloin sarjajohtaja olisi haastettavissa, mutta onnistuessaan klaaraamaan sarjan AS Moon voi jo varailla saleja jatko-otteluita varten.

JuNsU:llakin on oma sanansa sanottavanaan. Neljäntenä oleva seura on vakavasti otettava haastaja ja isoin kanto kaskessa FC OPA:n tiellä. JuNsU:lla tuskin on asiaa kahden joukkoon ellei kärkipää ala kompastelemaan oikein urakalla otteissaan. Se kuitenkin pystyy ja varmasti mielellään haluaa laskea oman lusikkansa soppaan.

JuNsU:n tämän kauden otteluhistoria on mielenkiintoinen. Sen ottelut jumbokaksikkoa vastaan toivat vain niukat voitot 2-1 ja 2-0. Toisaalta JuNsU haastoi tosissaan kärkikaksikon häviten Terwaareille vain 3-5 ja AS Moonille 6-9. Väliin mahtui murskavoitto 10-1 Herculeksesta.