METRO KAATOI NETSIN

14.12.2013

Maalin jälkeen on hyvä hymyillä: Arno Kandelberg, Heikki Ronkainen, Juho Mäkitaro ja Juha Määttä.
Kaksi ottelun hahmoa vastakkain: Valtteri Kairaluoma oli mies paikallaan ja Mikko Malin teki 80% Netsin maaleista. Mikko Rantala seuraa tilannetta.
Petteri Holm avasi ottelussa maalitilinsä.

FC OPA MetroStars kaatoi ennakkoon kovan FC Netsin lukemin 5-9 (3-7) lauantai-iltana Kempeleessä.

FC OPA MetroStars oli neljännessä kauden ottelussaan taas hieman oudon asian edessä kun kokoonpanossa oli neljä uutta pelaajaa. Hyvinpä kaikki kuitenkin paikkansa täyttivät. Erityisesti on syytä huomioida maalivahti Valtteri Kairaluoma, jonka upeilla pelastuksilla siniasuinen MetroStars piti johtoasemansa. Toinen tulokas joukkueessa oli Heikki Ronkainen, jolla on Palloverkon mukaan futsal-kokemusta Raahesta. Heikki paukutti tehot 4+1. Esimmäinen maali syntyi jo vajaan minuutin pelin jälkeen, mikä saattoi sopivasti poistaa turhat paineet pelimiehen selästä.

Toiset kaksi uutta miestä olivat FC OPA:n vanhoja sotaratsuja. Mikko Rantalalle kyseinen peli oli jo yhdeksäs FC Netsiä vastaan. Kahdeksan kohtaamista on oteltu jalkapallossa. Mikon pelaamattomuus näkyi vain kuntopohjan puolella mutta sama nopeus kuin ennenkin oli puolustajana pelanneella Mikolla tallella. Joonas Kauppinen puolestaan pelasi fyysisesti jalkapallomoodilla ottaen ensimmäisellä puoliajalla kolme virhettä.

Peli alkoi selkeällä Metron hallinnalla. Pallo liikkui hyvin ja joukkue menikin 0-4 johtoon. ääTämän jälkeen tuli muutama heikko syöttö ja nukahdus, joista FC Nets rankaisi armotta. Mikko Malin kavensi 1-4 ja teki vielä myöhemmin kolme maalia lisää.

FC Nets pääsi lukemiin 2-4, mutta Ville Niemi-Nikkola oli stä mieltä, että rinnalle ei tulla. Ensin hän syötti lukemat 2-5 ja 14 sekuntia myöhemmin prässäsi pallon vastustajalta ja teki hallitusti 2-6. Toisella puoliajalla FC Nets tuli uudelleen kahden maalin päähän mutta ei sen lähemmäs. Edellisessä ottelussa kolmen maalin takaa-ajoasemasta ottelun voitoksi kääntänyt MetroStars oli sen verran rutinoitunut, että hoiteli lopulta eroksi jo alussa syntyneen neljä maalia.

MetroStarsin peli oli jälleen mennyt askeleen verran eteenpäin. Keskittymisen herpaantumisesta johtuvia virheitä tuli kuitenkin vielä turhan monta. Samoin maalintekopaikkoja tuhlattiin luvattoman paljon.

Sarjataulukko näyttää Metron kannalta varsin hyvältä. Se johtaa sarjaa kolmen pisteen erolla OuRe:een. Sarjan loppuohjelma on ehkä helpompi kuin kaksi edellistä vastustajaa, sillä vastustajat ovat sijoilla 5-7. Menttaalipuolen on oltava kunnossa, sillä löysäilyyn ei tässä lajissa ole varaa.

Kuvat: (C) 2013, Kari Väre

Lisää kuvia on osoitteessa http://fcopa.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumakuvia/2013/MetroStars/131214+FC+Nets/

TILASTOT

La 14.12.2013, Kempele-halli