KAUSI ALKOI VOITOKKAASTI

13.10.2013

Retu Värrin OPA-ura alkoi tehokkaasti.
Reppuselkää Joonas Sohlon malliin.
Valmentaja jakaa ohjeita aikalisällä.

Ajax Sarkkiranta - FC OPA 4-9 (2-4): Raportti, tilastot, kuvat.

Se oli pirteä. Se oli energinen. Se oli yritteliäs. Se oli uusi FC OPA. Tehokas se ei vielä ollut, mutta silti Ajax Sarkkiranta kaatui sarjakauden avauksessa selvin numeroin 9-4 (4-2).

Ottelun alussa FC OPA:ssa oli havaittavissa pientä uuden sarjatason ujostelua ja Ajax Sarkkiranta pääsi jopa käväisemään johtoasemassa. Mitä pitemmälle peli eteni, sitä enemmän FC OPA:n paremmuus kentän jokaisella osa-alueella kuitenkin kävi.

FC OPA pääsi tekemään kentällä haluamansa, kun se oli juossut Ajaxilta jalat alta. Maalipaikkojen hyödyntämisessä jäi vielä parantamisen varaa, sillä joukkue tuhlasi tekemiensä lisäksi vielä saman verran hyviä tilaisuuksia.

Uudet miehet johtivat taistoa etulinjassa. Retu Värri kuritti vanhaa seuraansa eniten tekemällä puhtaan hattutempun. Häntä säestivät Sakari Kiljander (1+2) ja Matias Juntunen (1+1) sekä Tervareissa viimeksi futsalia pelannut Sami Kuronen (0+3).

Vanhoista pelimiehistä Joonas Sohlo teki kaksi maalia ja Jussi Seppä oli maalillaan mies paikallaan. Kaiken kaikkiaan vain Ilja Remes ja Jeferson Pires jäivät ilman tehomerkintöjä.

"Hyvä yritys ja peli-ilme, tekemisen meininki. Joka mies täytti paikkansa. Alisuorittajia ei ollut", FC OPA:n valmentaja Kari Lindgren kommentoi ottelua.

"Jonkin verran voittoa auttoi, ettei Ajaxilla ollut niin paljoa vaihtopelaajia kuin meillä. Mutta rehellisyyden nimissä tuolla esityksellä olisi voitettu, vaikka olisi ollutkin leveämpi rinki. Oltiin parempia ja ansaittiin voitto."

Valmentajan muistivihkoon jäi jotain parannettavaakin.

"Pelikuria pitää pystyä korjaamaan. Asioita, joita sovitaan yhdessä, pitää pystyä paremmin noudattamaan."

Lindgrenin mielestä Ajax iski omat maalinsa sieltä, missä oletettiinkin olevan kauden alussa eniten harjoiteltavaa.

"Alimman pelaajan kuljetukset, ristiin syötöt."

"Mutta kaikkia ei voi omaksua kerralla", Lindgren muistutti ja painotti, että ennen seuraavaa Suomen Cupissa tapahtuvaa ottelua on 6,5 tuntia tehokasta treeniaikaa jäljellä.

Voitto takataskussaan FC OPA lähteekin levollisin mielin haastamaan AS Moonia Suomen Cupin 1. kierroksella kahden viikon kuluttua.

Kuvat: (C) 2013, Kari Väre.

TILASTOT

Su 13.10.2013, Nallisport
Kakkonen

Ajax Sarkkiranta - FC OPA