JALKAPALLO HYLLYLLE!

13.2.2013

Maalinteko jalkapallossa oli kivaa! Joonas Pekkala ja Jeferon Pires.
Puolustuskin on nauttinut pelistä, Sampo Saukkonen.

Seitsemän kautta jalkapalloa FC OPA:n väreissä jää taakse. Toiminta keskittyy futsalin pelaamiseen.

Kausi 2012 jää toistaiseksi viimeiseksi kaudeksi jalkapallon merkeissä FC OPA:n toiminnassa. Jalkapallossa on eletty ikimuistoisia hetkiä kaudesta 2005 alkaen. Kolme peräkkäistä nousukautta veivät seuran viitosesta kakkoseen. Kakkosessa taivalta kesti kolme kautta ja kaksi viimeistä kautta pelattiin kolmosta. Unohtaa ei sovi myöskään MetroStarsin neljää kautta viitosessa ja nelosessa.

Miksi sitten jalkapallotoiminta päätettiin lopettaa? Kakkosesta putoamisen jälkeen - samalla kun kaksi oululaista joukkuetta pelasi ykkösessä - määritimme paikkamme juniorijoukkueiden ja kansallisen huipputason välissä toimivaksi kasvattajajoukkueeksi. Kolmoseen otettiin kaudelle 2013 kahdeksan uutta joukkuetta, joista kaksi oululaista joukkuetta otettiin sarjajärjestelmän ulkopuolelta! Tämän päätöksen seurauksena FC OPA:n omaksumalta roolilta putosi pohja ja toiminnalta mielekkyys.

FC OPA kiittää kaikkia jalkapallotoiminnassa mukana olleita pelaajia ja toimijoita sekä rehtejä vastustajia kaikilla sarjaportailla.

FC OPA:n toiminnassa mukana olleista halutaan mainita viimeisin valmentaja Jeferson Pires sekä luotettavat huoltajat Kari Väre, Pekka Juntunen ja Seppo Puolakka unohtamatta kuuluttaja Pertti Nykästä ja seuran monitoimimies Raine Pernua.

Sunnuntaina 10.2.2013 pelattujen futsal-otteluiden lopputuloksena oli kolmosen voitto ja sarjanousu kakkoseen. FC OPA:n toimijat voivat nyt keskittyä täysin tulevaan kauteen futsalissa ja alkaa kerätä kovaa kakkosen tason joukkuetta.

Futsalissa valmentajana jatkaa Kari Lindgren ja taustajoukoissa suurin osa vanhoista toimijoista.