FC KEMI KAATUI SELVIN NUMEROIN

16.8.2012

Tuiran pikajuna pinkaisee karkuun kemiläispelaajalta.
Pasi Hilli torjui nollapelin.
Keskikentän kuningas Ollo.
Ilja Remes palkittiin parhaana.

FC OPA - FC Kemi 3-0 (1-0): Raportti, tilastot, kuvat

FC OPA palasi pikaisesti takaisin voittokantaan Spartakille kärsityn tappion jälkeen. Helteisen torstai-illan päätteeksi FC Kemi kaatui maalein 3-0 (1-0).

Ottelun voitto perustui pitkälti pallon hallintaan. FC Kemi antoi FC OPA:n pitää palloa ensimmäisellä puoliajalla jopa yllättävänkin paljon. Tauon jälkeen puntit tasoittuivat hiukan, kun keskikenttää dominoinut Ollo jouduttiin ottamaan loukkantuneena vaihtoon, mutta FC OPA oli silti niskan päällä.

Peli oli temmoltaan laiska, mikä johti FC OPA:nkin osalta välillä turhaan seisoskeluun eikä sitä myöten maalipaikkoja ja maaleja syntynyt niin paljon kuin olisi periaatteessa voinut syntyä. Palloa liikuteltiin liikaa poikittain ja alas päin eikä suoraviivaisia ratkaisuja ylös tehty tarpeeksi.

FC OPA:n rauhallisuuteen saattoi vaikuttaa myös vastustajan passiivisuus. Miksi tuhlata kaikkia energiaa, jos siihen ei ole tarvetta?

FC OPA:n avausmaali syntyi Johannes Väisäsen antamasta kulmapotkusta, jonka kävi puskemassa sisään toppari Aleksi Haipus. Se oli nuoren topparin debyyttiosuma seurassa.

Puolen tunnin kohdalla tehtyä avausmaalia seurasi sopivasti seuraava osuma, kun pelikello oli raksuttanut tunnin. Ilja Remeksen purku tavoitti keskikentällä Jarno Tenkulan, joka lähti raviin, kavensi hiukan ja syötti rohkeasti maalin edustan poikki. Joonas Pekkala oli takatolpalla yksin ja sijoitti helposti pallon maaliin.

FC OPA:n toinen maali päätti Pekkalan pitkän kuivan kauden. Hän on viimeistellyt onnistuneesti edellisen kerran kesäkuun alussa.

Martins Obodo vastasi päätöslukemien viimeistelystä. FC Kemin maalivahti sylki Johannes Väisäsen vapaapotkun eteensä ja Martins Obodo oli kärppänä paikalla tökkäämässä paluupallon verkkoon.

Voitollaan FC OPA nousi sarjassa kolmanneksi. Yhden ottelun vähemmän pelannut OPS-juniorit on neljän pisteen päässä.

Elokuun neljän kotiottelun sarja päättyy ensi keskiviikkona. FC OPA isännöi silloin Tervareita.

Kuvat: (C) 2012, Kari Väre

TILASTOT