KEIKKA KEMIIN AVAA SARJAKAUDEN

6.5.2011

FC OPA aloittaa historiansa seitsemännen pelikautensa huomenna. Karavaani matkaa Kemiin, jossa FC OPA kohtaa FC-88:n Junkohallissa klo 14:00 alkavassa ottelussa.

FC OPA:n ryhmä on muotoutunut uusiksi talven aikana. Pelaajatilanne oli yhdessä vaiheessa harjoituskautta jopa hälyttävän heikko, mutta kevään korvilla pelaajia on saatu tarpeeksi kauden läpiviemiseksi. Rinki ei ole iso, mutta farmisopimus AC Oulun kanssa tuo jonkinlaista turvaa loukkaantumisten ja pelikieltojen varalle.

Pelaajisto on vaihtunut rajusti sitten viime kauden. Usea pelaaja löysi uuden kodin entiseltä sarjatasolta. Muiden muassa Kakkoseen nousseeseen HauPa:aan siirtyi neljä pelaajaa. OPS, Tervarit ja OLS:n A-juniorit nappasivat kukin kaksi nimeä FC OPA:n kokoonpanosta.

Uusia nimiä on tullut tilalle ja kokoonpanossa on monta kiehtovaa elementtiä. Pelaajavalmentaja Jeferson Pires ja vast´ikään joukkueen vahvuuteen liittynyt Vitor de Almeida eli Vitao tuovat brasilialaista eksotiikkaa pohjoisen pelikentille ja ennen kaikkea tulevat hämmästyttämään katsomoita taitojalkapallollaan.

Kotimaisista nimistä kannattaa esille nostaa ennen kaikkea puolustuksen Arttu Pehkonen, joka kaksi ja puoli vuotta kestäneellä taipaleella FC OPA:ssa on kasvanut pojasta nuoreksi pelimieheksi. Hänellä on Kolmosen yksi vaarallisimmista erikoistilannejaloista. Puolustuksessa on myös toinen lahjakas pelaaja Gezim Gashi, jonka luulisi herättävän ylempisarjalaisten mielenkiintoa. Sen verran pallovarma ja taitava kaveri hän on.

Huominen vastustaja FC-88 palasi sarjaan keittiön kautta. Seura aloitti edustustason toiminnan uudelleen vuosi sitten ja yritti nousua Nelosesta jääden kakkoseksi ennen FC Muurolaa. Paikka ylempänä avautui, kun PS Kemi luopui reserveistään ja sarjapaikka siirrettiin sopimuksella FC-88:lle. Samalla seurat tekivät farmisopimuksen eli FC-88:n kokoonpano voi olla yhtä arvaamaton kuin voi FC OPA:nkin olla.

Tällä kertaa tuskin mitään farmi-invaasiota nähdään, vaan joukkueet tahkoavat ottelun omin voimin. PS Kemi pelaa lähes samaan aikaan oman pelinsä Keminmaalla, joten ainakin isäntäjoukkue tullee otteluun omin voimin.

AIKAISEMMAT OTTELUT

ei kohtaamisia