KALEVA-TURNAUKSEN OSALLISTUJAT SELVILLÄ

10.9.2010

Kaleva-turnauksen lohkojako on arvottu ja otteluohjelma on laadittu SPL:n Pohjois-Suomen piirin toimistolla.

Turnauksen osallistumisoikeus on annettu D12-ikäluokan Mestaruussarjan parhaimmistolle, Ykkösen nousijoille ja parhaalle vuotta vanhemmassa ikäluokassa pelaavalle joukkueelle. Kalevan levikkialueelta on lisäksi kutsuttuna seurana mukana FC YPA, joka kuuluu Keski-Pohjanmaan piiriin.

Kaleva-turnaus on kiinnostanut joukkueita edelleen, vaikka se ei enää olekaan piirisarjan lopputurnaus. Vain kaksi osallistumisoikeuden saanutta ei ole kutsua ottanut vastaan ja ne on korvattu muilla seuroilla.

A-lohkoon arvottiin OLS Sininen, OLS 99 Keltainen, KePS, FC Lynx ja FC YPA. Näistä joukkueista Kemin Palloseura sijoittui Mestaruussarjassa korkeimmalle voitettuaan pronssia.

B-lohko koki jonkin verran muutoksia, kun ikäluokan piirimestaruuden vuotta muita nuorempina voittanut HauPa 99 ei osallistu turnaukseen. Myös viimeisen osallistujan paikan saanut RoPS Sininen jäi pois. Näiden tilalle tulevat Mestaruussarjan putoajien joukossa oleva FC Raahe sekä Ykkösestä täydennetty Ajax Sarkkiranta.

B-lohkon suursuosikki on OLS Keltainen, joka pelaa vielä kesken olevaa vuotta vanhempien Mestaruussarjaa. Lohkon kaksi muuta joukkuetta ovat 12-vuotiaissa hopealle jäänyt OsPa ja kaukaisin vieras, kemijärveläinen KP-55, joka oli Mestaruussarjassa kuudes ja säilytti niukasti paikkansa ensi kaudeksi sarjassa.

Kaleva-turnauksen otteluohjelma on tänä vuonna tavallista pirstaloituneempi, sillä järjestäjät halusivat olla tukemassa AC Oulun selviytymistaistelua. Näin ollen 18. syyskuuta klo 14:00 alkaen pelattavan liigaottelun AC Oulu - FC Lahti kanssa ei ole turnauksessa päällekkäisiä otteluita ja kaikille osallistuville joukkueille tarjotaan ainakin mahdollisuus mennä katsomaan ikonien taistelua Nurmela vs. Litmanen.

Liigaottelu aiheuttaa sen, että turnauksen aamukierros päättyy n. klo 12:45. Illalla liigaottelun jälkeen pelataan vielä neljä ottelua, jotka alkavat vierekkäisillä kentillä klo 17:00 ja 18:00. Lauantain otteluiden viimeinen kierros on siirretty alkavaksi alkulohkojen viimeisenä sunnuntaina klo 12:00.

Turnauksen ottelut alkavat lauantaina tuntia aikaisemmin eli jo klo 09:00. Ylimääräisen kierroksen vuoksi sunnuntain kaikki sijoitusottelut alkavat tuntia myöhemmin eli klo 14:00 alkaen. Loppuottelu käynnistyy klo 17:00 ja mestari on selvillä hiukan ennen kuutta.