DICKSON LAINALLE TANSKAAN

1.9.2010

FC OPA:n talliin kuuluva nigerialaishyökkääjä Dickson Nwakaeme jatkaa uraansa Tanskassa. Nwakaeme, 24, siirtyy lainasopimuksen turvin Veikkausliigassa pelaavasta Kuopion Palloseurasta tanskalaiseen Aalborgiin - koko nimeltään Aalborg Boldspilklub ja lyhyesti AaB. Laina kestää tämän hetkisen sopimuksen mukaan vuoden loppuun.

Nwakaeme on tituleerattu parhaaksi Veikkausliigassa pelanneeksi pelaajaksi moneen vuoteen. Muun muassa kesällä ilmestynyt Urheilulehti rankkasi Nwakaemen liigapelaajien ykköseksi.

Ottelukohtaisella sopimuksella KuPS:ssa viime viikot esiintynyt Nwakaeme ehti pelata kahden kauden aikana 27 ottelua, joissa hän teki yhdeksän maalia ja antoi yhtä monta maaliin johtanutta syöttöä.

Nwakaemen uusi seura pelaa Tanskan pääsarjassa Superligassa. AaB on seitsemän pelatun kierroksen jälkeen toiseksi viimeisenä putoajan paikalla yhdessä Silkeborgin kanssa.

Kuopioon jää vielä tuntuva edustus entisiä opalaisia. KuPS:n keltapaitaa kantavat nigerialainen Olajide Williams ja kaikille oululaisille huomattavasti tutumpi kamerunilainen Patrice Ollo N´doumba. He taistelevat KuPS:n kanssa tiukasti mitalisijoista ja sitä kautta mahdollisuudesta euro-otteluihin ensi kesänä.

Kuusi kierrosta ennen liigan päätöstä KuPS on tasapisteissä pronssitilaa paremman maalieronsa turvin hallussa pitävän TPS:n kanssa. Kahdesta himmeämmästä mitalista kisaavat myös FC Honka ja FF Jaro.