FC OPA JA VIFK HIKOILEVAT SUNNUNTAINA

3.7.2010

Lauantain sarjaottelut pudottivat FC OPA:n Kakkosen C-lohkon sarjataulukossa 11. sijalle. Merkittävimmät tapahtumat nykyisessä sijoitusympäristössä olivat TP-47:n yllätysvoitto FC YPA:sta sekä otteissaan piristyneiden joukkueiden SJK:n ja FC Blackbirdin täydet pistepotit vastustajiltaan.

Blackbirdin noustua taulukossa kahdella pykälällä FC OPA ja VIFK putosivat sijan verran alas. Sopivan jännittävää onkin, että nämä samat seurat kohtaavat Castrenissa huomenna puolta tuntia tavallista myöhemmin klo 19 alkaen.

Kummankin joukkueen leirissä riittää luvatun +29 asteen helteen lisäksi hikoiltavaa, sillä pisteet ovat tuikitärkeitä molemmille. FC OPA on yhdeksästä ottelustaan pelannut viisi tasan ja VIFK:n maaliero yhtä monen ottelun jälkeen on 9-9, joten tilastot suorastaan kirkuvat maalittoman tasapelin puolesta.

Voitonjanoa varmasti riittää, sillä sarjatilanne määrittelee paljon jatkoa ajatellen. Tasapeli ei juurikaan asetelmia muuta, vaan pistejako pitää sijoitukset ennallaan ja etäisyydet suurin piirtein samoina.

FC OPA:lle voitto tarkoittaisi nousua keskikastin joukkoon, mutta ei siltikään vie seuraa kovin kauaksi nykyiseltä mahdollisesti Kolmoseen johtavalta paikalta. VIFK:lle tappio tietäisi hikistä heinäkuuta, sillä kauden pahimpiin alisuorittajiin kuuluva jäisi jo neljän pisteen päähän putoamisviivan väärälle puolelle.

VIFK:n voitto pitäisi tilanteen äärimmäisen kutkuttavana, mutta FC OPA:n kannalta se kääntäisi peukaloruuvia yhden kierroksen kipeämpään suuntaan.

Paineita riittää siis leirissä kuin leirissä. Oman soppansa lusikkaan tuo povattu helle, jonka ansiosta pelin tempo tuskin nousee huippulukemiin. Viime kaudella vauhdin poisotto olisi ollut myrkkyä FC OPA:lle, mutta nyt joukkue sopeutunee paremmin niin hitaaseen kuin kovempaankin tempoon.

Loukkaantumisrintamalta ei kuulu mitään uutta - negatiivisessa mielessä. Juha-Matti Huovinen on taas parannellut jalkojaan siihen malliin, että hän lienee pelikunnossa ja Antti Pulkkinen palaa pelikieltonsa jälkeen taas tositoimiin. Sen sijaan Kalle Väisänen pysyy hääkiireiden myötä poissa kentältä vielä jonkin aikaa.

Sunnuntain iltaottelu tarkoittaa sitä, että kohtaaminen löytyy Vakion kupongilta. FC OPA - VIFK on pahnan pohjimmaisena kohteena numero 13. Pitkävedosta ottelu löytyy luonnollisesti. Kohteen 74 kertoimet ovat jopa yllättävänkin selkeät FC OPA:n puolesta. Kotivoitolle tarjotaan kerrointa 1,90 ja vierasvoitolle 2,70. Väliin mahtuu tasapelin kerroin 4,00.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

13.05.2007Cup 4FC OPA - VIFK2-1 (2-1)
04.07.2009KakkonenVIFK - FC OPA0-3 (0-3)
26.09.2009KakkonenFC OPA - VIFK1-1 (1-0)