KAKKU ON KUORRUTETTU

Jussi Fredriksson.
Niko Junkkari.
Jussi Seppä (vasemmalla).

FC OPA on solminut toistaiseksi viimeiset pelaajasopimukset alkavaa kautta varten. Kolmen uuden paperin myötä joukkue on valmis viikonloppuna alkavaan kauteen pitäen sisällään 20 kenttäpelaajaa ja neljä maalivahtia.

FC OPA on solminut vuoden mittaiset sopimuspaperit Jussi Fredrikssonin (17), Niko Junkkarin (23) ja Jussi Sepän (26) kanssa.

OLS:sta tuleva Fredriksson on toppari ja pystyy tarvittaessa pelaamaan niin pakkina kuin hyökkääjänäkin. Nuoresta iästään huolimatta hänellä on jo kosolti pelikokemusta Kakkosen tasolta ja Fredrikssonin odotetaankin lähivuosina nousevan seuraavaksi oululaiseksi kiintopisteeksi jalkapallon tähtitaivaalle.

Fredrikssonilla on vyöllään myös maaotteluita. Hänen CV:ssä on - toistaiseksi - seitsemän poikien maaottelua, joista viimeisin on U17-poikien PM-turnauksesta elokuulta 2008.

Junkkari vahvistaa niin ikään puolustusta. Hän on omiaan oikean puolustajan tontille. Junkkari pelasi viime kaudella HauPa:ssa ja on sitä ennen pelannut kolme vuotta Oulun Palloseurassa.

Kajaanilaislähtöinen Seppä on maalivahti, joka liittyi FC OPA:n organisaatioon vuosi sitten reservijoukkue MetroStarsin kautta. Sepällä on lähinnä piirisarjakokemusta.

MUUTTOLIIKETTÄ MOLEMPIIN SUUNTIIN

Viimeisimpien sopimusten myötä FC OPA:n tulijoiden listan pituudeksi muodostuu huikeat 16 nimeä. Toiseen suuntaan ovi on käynyt 14:n, mahdollisesti viimeisen epävarman ratkaisuista riippuen, 15 pelaajan verran.

Lähtijöiden joukossa ovat aiemmin kerrottujen ja tiedossa olevien lisäksi mm. Janne Kauppila, Toni Kuusirati sekä Mikko Mäkäräinen, jotka jatkavat pelaamista Tervareissa.

Seitsemän pelaajan tulevaisuus on auki tai uran seuraavan seuran nimi ei ole tiedossa. Näiden seitsemän nimen, jotka löytyvät edustusjoukkueen nimilistauksen pelaajasiirroista, edustusoikeuksia ei ainakaan FC OPA:lta ole vielä pyydetty, joten vapailla markkinoilla liikkuu vielä tasokkaita pelaajia.

Talvella sovitusta ja ilmoitetusta poiketen Kim Kaijalainen jatkaa pelaajauraansa Tervareissa eikä FC OPA:ssa.

FREDRIKSSON Jussi
14.07.1992