APRILLIA, APRILLIA!

2.4.2010

Ei taitane vaatia suuria salapoliisin taitoja arvatakseen, että eilinen uutinen FC OPA:n pelaajien kesäkasarmista oli aprillipila. Yhteishenkeä edustusjoukkueeseen ei tarvitse hakea leireilystä, vaan se löytyy perinteisimmistä keinoista. Henki löytyy jokapäiväisestä työnteosta höystettynä pienillä tutuilla vapaa-ajan virikkeillä.

Vuosi sitten FC OPA:n nettisivujen lukijoita höynäytettiin erittäin epäuskottavalla pilalla äänikirjasarjasta, jonka tuotteet ja niiden sisällöt olivat yhtä päättömiä kuin Suomen haaveet MM-kullasta. Myös 2007 aprillipilan aiheena olivat seuratuotteet. Silloin oli määrä lanseerata Opastar -tuotemerkki, jonka suojissa oli määrä myydä sitä sun tätä.

Toissa vuonna FC OPA:n oli määrä perustaa jääpallon Bandyliigaan oma joukkue korkein menestystavoittein.

Ensimmäinen aprillipila keväällä 2006 koski urheiluväen lempiaiheita eli erilaisia olosuhteiden parantamiseen tähtääviä rakennushankkeita. FC OPA aikoi rakentaa itselleen harjoituskeskuksen Oritkarissa sijaitsevalle tontille. Keskuksen pahaksi onneksi sen saama tontti sijaitsi puoliksi meressä keskellä Oulunlahtea.

Tällä kertaa oululaiset seurat ovat aprillanneet mm. salibandykaukalon päätyplekseillä (OLS) ja päättömillä pelaajakokeiluilla (AC Oulu). Kaleva viilasi lukijoita linssiin Tietomaan tornin kallistumisella.