FC OPA JA RETROSTARS KORKKAAVAT KAUDEN

7.11.2009

Isänpäivä on täynnä urheilua, kun FC OPA:n edustusjoukkue ja seuran futsalin hierarkiassa kolmantena oleva kuntoilujoukkue RetroStars avaavat kauden. Kumpikin joukkue pelaa Viitosessa, jonka turnausmuotoisen sarjan ensimmäinen koitos on huomenna.

RetroStars on tulessa aamupäivällä kohtaamalla peräkkäisissä otteluissa Kiimingin Riennon klo 12 ja JS Herculeksen kakkosjoukkueen Herkku-Papat klo 13. Edustusjoukkueen ottelut ovat loppupuolella avausturnausta. Klo 16 vastaan juoksee Göreme Sport ja klo 17 vastustajana on FT Lepakot. Ottelut pelataan Oulunsalon liikuntakeskuksessa (Tuohikuja 6).

Viitonen muodostuu lähes kokonaan uusista joukkueista. Yhdeksästä sarjaan ilmoittautuneesta vain KiiRi ja OuJK Academentico pelasivat viime vuonna, mutta nekin eri nimillä. Kokonaan uusia osanottajia ovat FC OPA, RetroStars, FT Lepakot, UG Sorsapuisto, PaTe/2 ja Herkku-Papat. Sarjasta puuttuvat A.C. Kasikuus, UIFK ja MetroStars, jotka nousivat Neloseen, sekä luopuneet Ajax Sarkkiranta/2 ja FC Raahe.

Viitosessa pelataan yksinkertainen sarja. Kahdeksan kertyvää ottelua käydään läpi viidessä turnauksessa, mikä tarkoittaa kolmea kahden ottelun ja kahta yhden ottelun turnausta. Viimeinen peli on pelattuna helmikuun puolivälissä. Sarjan pelipaikkana toimii Oulunsalon liikuntakeskus lukuunottamatta yhtä turnausta, joka pelataan Nallisportissa.

FC OPA jakoi futsal-joukkueensa lopulta siten, että Neloseen nousseessa MetroStarsissa pelaavat he, jotka myös viime kaudella joukkueessa pelasivat. Sarjaporrasta alempana tahkoava edustusjoukkue koostuu puolestaan ryhmästä, joihin kuuluvat loput metrolaiset, muutama jalkapallon edustuksen pelaaja sekä jokunen ulkopuolinen vahvistus.

FC OPA joutuu lähtemään huomiseen turnaukseen siipirikkoisena, sillä ns. jyräketjusta puuttuu kaksi pelaajaa. Ville Väisänen on lomailemassa Yhdysvalloissa ja Mika Koski toipuu vielä flunssasta. FC OPA saattaa joutua tulemaan toimeen myös ilman Kim Kaijalaista, jonka osanotto varmistuu vasta tänä iltana.

MetroStarsista saapuu vahvistukseksi edustusjoukkueen valmentajaksi nimetty Joonas Sohlo, jonka pelaaminen siirtomääräysten aikataulujen puitteissa on mahdollista ainakin huomisessa turnauksessa. Muista pelaajista kokoonpanosta puuttuvat Jaakko Anttila ja Sami Stenroos, joten FC OPA taistelee Oulunsalossa hyvällä 8-9 pelaajan kokoonpanolla.

RetroStarsin kuntoilujoukkue on myös niin hyvässä iskussa huomista turnausta varten kuin se vain voi olla. Retroon värvätyistä vain Pasi Luukkonen on poissa syysflunssan kaadettua koko perheen petiin. Lauri Kauppinen pelaa ainoastaan ensimmäisen ottelun, sillä juna lähtee viemään seuran varapuheenjohtajaa kohti Mikkeliä, jossa odottaa paluu sorvin ääreen maanantaiaamuna.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET / FC OPA

ei kohtaamisia