HAASTAVA VIIMEINEN VIERASOTTELU

18.9.2009

FC OPA kiittää ja kumartaa - ainakin liikennöitsijän suuntaan. Huomenna on nimittäin vuorossa FC OPA:n viimeinen vierasottelu, vaikka kautta on jäljellä vielä neljä ottelua. Vastustaja on kokkolalainen GBK, joka kohdataan Kokkolan Keskuskentällä klo 15 alkavassa ottelussa.

FC OPA lähtee raitapaitojen vieraaksi intoa puhkuen. Joukkueella on allaan hyvä harjoitusviikko ja onnistunut, tärkeät pisteet tuonut paikallisottelu OLS:aa vastaan. Vaan eipä ole laimeutta havaittavissa GBK:nkaan riveissä, jos heidän omaa valmentajaansa on uskominen.

FC OPA matkustaa Kokkolaan sarjajohtajana, jonka etumatka toisena olevaan paikalliskilpailija OPS:aan on kolme pistettä. Voittopaineet ovat siis suuremmat OPS-leirissä kuin FC OPA:n riveissä. OPS on huomenna VIFK:n vieraana Vaasassa.

GBK on tällä hetkellä kahdeksantena. Alkukauden kehnot otteet olivat viemässä perinteikästä kokkolalaisseuraa jopa kohti putoamiskurimusta, mutta käyrä on kääntynyt pikkuhiljaa toiseen suuntaan. GBK:n loppukauden tehtävänä on kisata korkeintaan seitsemännestä sijasta, joten se voi pelata vailla paineita ja on siten vaarallinen vastustaja.

GBK:n alkukauden ongelman ydin oli heikosti sujunut maalinteko eikä se vieläkään ole kunnolla raiteillaan, vaikka voittojakin on alkanut tulla toiseen tahtiin kuin keväällä. GBK:n iskemät 29 maalia oikeuttavat C-lohkon tilastossa 12. sijaan. Ainoastaan Lapuan Virkiällä ja PK-37:llä on heikompi tehokkuus. GBK:n vahvempaa osapuolta on sen puolustus, joka 31 päästetyllä maalillaan on sarjan viidenneksi kovin.

GBK:n ykkösnyrkki maalipörssissä löytyykin vasta parinkympin hujakoilta. Kristoffer Ainasoja on tehnyt kokkolalaislle kuusi maalia. Seuraavaksi tehokkain on AC Oulustakin tuttu Vitao, jonka saldo yltää niinkin vaatimattomaan määrään kuin kolmeen.

GBK:n riveistä löytyy muitakin oululaisille tuttuja kasvoja ja nimiä. Valmentaja Reijo Timonen on omalla peliurallaan edustanut mm. OTP:tä ja pelaajistossa on kaksi Oulussa pelannutta: maalivahti Teemu Parpala ja OPS:ssa alkukauden pelannut brassi Vitor Pedrozo eli Alemao.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

06.07.2008KakkonenGBK - FC OPA2-0 (0-0)
21.09.2008KakkonenFC OPA - GBK1-0 (0-0)
14.02.2009HarjoitusGBK - FC OPA2-1 (2-0)