PIRES JA SHABANI UUSIA VAHVISTUKSIA

22.8.2009

Jeferson Pires ja Bunjamin Shabani ovat loppukauden vahvistuksia.

Loukkaantumisten runtelema FC OPA saa rinkiinsä kaksi uutta pelaajaa. Kumpikin vahvistus tulee hyökkäyspäähän ja molemmat pelaavat FC OPA:ssa loppukauden kestävillä sopimuksilla.

Ensimmäinen uusista pelaajista on varsin tuttu kaikille oululaisille. FC OPA on vuokrannut loppukaudeksi brassihyökkääjä Jeferson Piresin liigassa pelaavasta Rovaniemen Palloseurasta, jossa hän on jäänyt tällä kaudella vähälle peliajalle. Niukkojen minuuttien lisäksi jatkuva ajaminen Oulun ja Rovaniemen välillä kypsytti Piresin palaamaan takaisin Perämeren rannalle.

Pires, 31, on pelannut tuli Suomeen jo kahdeksan vuotta sitten ja liittyi Veikkausliigassa pelanneen FC Jazzin kokoonpanoon. Sen jälkeen hän edusti AC Oulua kaudet 2003-2006 sekä Oulun Palloseuraa kaudella 2007. Pires on pelannut Ykkösessä 78 ottelua ja tehnyt 29 maalia. Saldo liigassa ennen tätä kautta on 17 ottelua ilman osumia.

Kärkimiespulaa paikkaamaan tulee 18-vuotias makedonialaisnuorukainen Bunjamin Shabani. Taitoa on varmasti luvassa joukkueeseen, sillä Shabani on Makedonian U19 -maajoukkueen kapteeni. Hän on pelannut myös Makedonian U17 -maajoukkueessa.

Shabani on pelannut mm. Makedonian pääsarjassa KF Bashkimi Kumanovo -nimisessä seurassa. Hän kävi heinäkuussa IFK Mariehamnin testillä, mutta ei ainakaan silloin saanut sopimusta saarelle. Tämän kauden jälkeen Shabani nähtäneen Ruotsissa Djurgårdenin organisaatiossa.