MIESTEN VALMENNUS JA ALKAVA KAUSI

Niko Junkkari
Joonas Sohlo
Heikki Viia

FC OPA:n miesten edustusjoukkueen valmennuksesta vastaavat tulevalla Futsal Ykkösen kaudella edellisen kauden tapaan Heikki Viia ja Joonas Sohlo. Lisävahvistuksena valmennukseen saadaan Tervareista FC OPA:an siirtyvä Niko Junkkari. Esitimme valmennukselle seuraavat kysymykset:

1. Millä fiiliksillä tulevaan kauteen?
  2. Mitä tuot mukaan valmennukseen?

Niko

1. Hyvillä fiiliksillä lähden kauteen. Uusi sarja tuo mukanaan mukavan haasteen ja varmasti kilpailullisia pelejä. Mahtava nähdä, että seura etenee ja panostaa Futsaliin. Nyt on meidän tehtävä todistaa, että kuulutaan Ykköseen.
  2. Valmennukseen tuon mukana kokemusta. Olen pelannut pari kautta nyt Liigassa FC Kemissä ja Tervareissa. Sieltä on varmasti tarttunut mukaan paljon asioita, joita voidaan käyttää tulevalla kaudella niin treeneissä kuin peleissä.

Joonas

1. Ykkösen sarjapaikka nostatti varmasti jokaisen joukkueen jäsenen motivaatiota 200%. Ainakin valmennuksen osalta näin on käynyt. Kausi tulee olemaan kaikilla mittareilla haastava, toisaalta juuri se tekee tästä hommasta paljon motivoivampaa ja jännittävämpää.
  2. Tuon valmennukseen ennen kaikkea uusia ideoita harjoitella yksilöllisiä taitoja, kuten tekniikkaa, päätöksentekoa, maalintekoa sekä puolustamisen pieniä nyansseja. Tulen keskittymään pelin pieniin yksityiskohtiin ja joukkueen sisäisen potentiaalin etsimiseen.

Heikki

1. Oikein hyvillä fiiliksillä. Edellinen Ykkösen kausi jätti todella paljon nälkää ja ainakin nyt tuntuu, että lähdetään paljon paremmista lähtökohdista tähän kauteen. Viime kaudella luodulle pohjalle on hyvä lähteä rakentamaan, suuria muutoksia pelillisesti ei tarvita.
  2. Valmennukseen tuon mukanani kokemusta sekä taktista osaamista. Varmasti tälläkin kaudella minun tehtävä on luoda kokonaisuus, jota Joonas ja Niko saavat täydentää ja haastaa omilla näkemyksillään.

Kuten ukkojen vastauksista huomataan, valmennus on ainakin lähdössä kauteen hyvillä fiiliksillä.

FC OPA:n valmistautuminen kauteen alkaa tällä viikolla. Tiistaina 4.6 on ensimmäiset treenit Urheilutalolla. Tästä viikosta eteenpäin treenataan maanantaisin 18-19 (fysiikka), tiistaisin 18.45-20.15 (pallotreeni urheilutalo) ja torstaisin 20.00-21.30 (pallotreeni urheilutalo). Treenit ovat toistaiseksi avoimet, joten tervetuloa mukaan myös uudet pelaajat!!