Maaleja ja seurahistoriaa

1.12.2018

Orkesterin johtaja tehoilla 5+2.
Samu Katajamäki teki myös hurjat tehot 2+3.
Pelikuntoon palautunut Sami Kuronen väänsi viimeisessä vaihdossa nilkkansa ja on sivussa taas hetken.

FC OPA:n peli Real Oulua vastaan oli sinimustalle varsin vaikea, vaikka johtomaali nähtiinkin jo ottelun toisella minuutilla Aleksi Paltamaan siirtäessä pallon takatolpalta maaliin. Ottelu eteni maalien valossa OPA:n komennossa tilanteeseen 4-0, mutta sen jälkeen Real Oulun vahva hyökkäysvoima teki tepposia opalaisille. Kavennusosumia eivät enää estäneet maalilla hyvin pelannut Yusuf Nouruzi tai useaan kertaan pelastaneet maalitolpatkaan. Real Oulu nousi erän loppupuoliskolla minuutissa jopa kahden maalin päähän. Takaiskuista huolimatta FC OPA pystyi jatkamaan peliä ja Hannu Pirisen ja Sami Kurosen maaleilla siirryttiin 6-2 johtotilanteeseen. Ensimmäisen erän lopussa Real Oulu sai vielä pukukoppimaalin ja kavensi tilanteeksi 6-3.

Toinen erä alkoi Real Oulun painostuksella joukkueen pelatessa ylivoimaa nostamalla maalivahdin mukaan hyökkäyksiin. Ei vastustaja, eikä vastahyökkäyksiä hyödyntänyt OPAkaan saanut palloa maaliin, ennen kuin erä oli edennyt puoleen väliin. Tämän jälkeen maalihanat aukesivat ja alkoi uusi kausi FC OPA:n historiassa. Armeijasta lomalla ollut Juhani Strid takoi viimeisen kymmenen neljä maalia nostaen näin tehtyjen maaliensa määrän pelin aikana yhteensä viiteen maaliin! Kukaan FC OPA:ssa ei aikaisemmin ole kakkosdivarissa tehnyt yhtä paljon maaleja saman pelin aikana.

Ottelu päättyi kotijoukkueen selvään 11-4 voittoon hetkittäisistä vaikeuksista huolimatta. Toisaalta neljä päästettyä maalia omiin aiheuttaa valmennukselle, jonkin verran päänvaivaa. Huolestuttavimman osuman OPA sai kuitenkin pelaajarosteriinsa kun pelin jäljiltä on taas kaksi uutta puolikuntoista. Onneksi seuraavaan peliin on kuitenkin aikaa muutama viikko. 14.12. pelataan Kempeleen Zemppiareenalla MBKU:ta vastaan peli, jossa saadaan taas taistella, että pisteet saadaan kotiin.

TILASTOT

Pe 30.11.2018 Zemppiareena, kakkonen

1:16                     1-0                       Paltamaa Aleksi (Alahautala Mikko)

11:39                  2-0                       Puumalainen Niko (Kuronen Sami)