NAISTEN KAUSI KÄYNTIIN

29.10.2018

Iloisia kasvoja avausvoiton jälkeen.

Lauantaina polkaistiin käyntiin naisten Futsal Ykkönen käyntiin, kun FC Opan vieraaksi saapui Lapuan Virkiä. Viime kaudella joukkueiden väliset pelit päättyivät Oulussa tasapeliin 4-4 ja Lapualla Opan niukkaan voittoon 3-2, joten luvassa oli jännittävä kohtaaminen.

Ottelu alkoi tasaisissa merkeissä, kun molemmat joukkueet pitivät palloa vuorollaan itsellään. Ensimmäinen maali nähtiin noin kuuden minuutin kohdalla, kun Opan Sanni Päkkilä riisti pallon keksialueella ja pääsi laukomaan kuljetuksesta pallon ylänurkkaan. Seitsemän minuuttia myöhemmin vetonsa tarkkuutta pääsi esittelemään Sanna Tikkanen, joka laukoi poikittaissyötöstä suoraan pallon maaliin. Enempää maaleja ei ensimmäisellä puoliajalla nähty, joten tauolle lähdettiin kotijoukkueen johdossa 2-0.

Toinen puoliaika alkoi vauhdikkaasti, kun Opan puolustuksen hölmöilystä Virkiä pääsi rankaisemaan ja kavensi tilanteen 2-1. Tämän jälkeen tilanteita nähtiin molempiin päihin, kun hetkeä myöhemmin kotijoukkueen uusi tulokas Mia Rein vei Opan vapaapotkusta 3-1 johtoon. Kolmen minuutin jälkeen Virkiä kavensi taasen Opan oman pään harhasyötöstä tilanteen 3-2. Vauhdikkuus näkyi myös virheiden määrässä, sillä ajassa 27.13 Virkiä sai jo kuudennen rikkeensä ja pallo vietiin kymmenen metrin pisteelle. Pallon taakse asettui Sini Ståhle, mutta tällä kertaa peliväline lipui maalin ohi. Hetkeä myöhemmin kuitenkin pallon tykitti upealla vedolla Virkiän verkkoon Hanna Putaala ja taululla oli lukemat 4-2. Tämän jälkeen alkoi Fc Opan maalitehtailu, sillä he tekivät seitsemässä minuutissa vielä viisi maalia. Virkiä sortui vastustajan rikkomiseen vielä kolme kertaa, joiden seurauksena kymmenestä metristä maalin tekivät Sanni Päkkilä sekä Hanna Putaala. Maalinteossa kunnostautuivat vielä Sini Ståhle, Mia Rein ja Hanna Putaala, jolle maali oli jo päivän kolmas, eli hattutempun arvoinen suoritus.

Kaiken kaikkiaan toinen puoliaika oli vauhdikasta ja kovaa peliä, sillä molemmat pelasivat tunteella ottelun voitosta. Tämä näkyi molempien joukkueiden virheissä, sillä kotijoukkue otti toisella puoliajalla viisi virhettä ja vierasjoukkue peräti yhdeksän.

Pisteet jäivät lopulta Ouluun, kun ottelu päättyi lukemiin 9-2. Lukemat kuvaavat hyvin myös tosiasiallisten maalipaikkojen määrää, joita Opa onnistui luomaan lauantaina kiitettävästi. Virkiän parhaana palkittiinkin ansaitusti maalivahti Sini Oja Kaukola, jolla oli täysi työ lukemien pitäminen kohtuullisina. Opan parhaana palkittiin puolestaan hattutempun tehnyt kapteeni Hanna Putaala.

Opan naisten kausi jatkuu ensi lauantaina 3.11., jolloin Opan naiset matkaavat heti kauden pisimmälle vierasreissulle Halikkoon. Seuraavan kerran Opan naiset tositoimissa näet Urheilutalolla lauantaina 17.11. klo 18.45. Tervetuloa kannustamaan!