NAISILLE TIUKKA VOITTO

23.1.2018

Sunnuntaina Urheilutalolla pelattiin tämän vuoden ensimmäinen sekä toiseksi viimeinen kotipeli KP-V etua vastaan. Peli tarjosi jännittäviä hetkiä viimeisille minuuteille asti eikä ylimääräisiltä sydämentykytyksiltä säästytty.

Peli alkoi vauhdikkaissa merkeissä ja ensimmäinen maali nähtiin jo ajassa 1.52 vastustajan toimesta vastahyökkäyksen päätteeksi. Maalintekijänä vikkelä ja joukkueensa parhaana palkittu Anna Byggmästar. Kotijoukkueen peli oli alussa hieman epävarmaa ja nukahduksissa olevan näköistä. Ajassa 7:53 omissa soi jälleen vastahyökkäyksen päätteeksi Alina Skogin toimesta. Tilanne 0-2. Tässä vaiheessa kotijoukkue turvautui aikalisään, joka tuntuikin tuovan asennetta peliin. Ajassa 10:56 Terhi Jokela pommitti vetonsa maalinperukoille ja heti perään ajassa 11:25 Terhiltä syöttö Hanna Putaalalle ja pallo maalissa. Opa nousi ensimmäisen kerran johtoasemiin kolmisen minuuttia ennen puoliajan loppua. Tinja Jokelaiselta vetoyritys ja maalivahdin sylkiessä pallon Sanni Päkkilä kävi jatkamassa pallon verkon perukoille. Puoliajalle lähdettiin kuitenkin 3-3 tilanteessa, kun Sofia Peltola onnistui upottamaan pallon hyökkäyksen päätteeksi yläkulmaan Anna Byggmästarin esityöstä.

Toisen puoliajan ensimmäisillä sekunneilla Opan oli mahdollista nousta johtoasemiin Sini Ståhlen pyörähtäessä puolustajansa ohi, mutta vastustajan maalivahti oli hereillä ja torjui laukauksen. Johtoon tälläkertaa nousi ensimmäisenä kuitenkin vastustaja. 21:24 ajassa Taru Paavola toimitti pallon takatolpalle Essi Rahkoselle, joka ohjasi pallon rinnalla maaliin. KP-V etu kasvatti johtoasemaansa 3-5 tilanteeseen pelikellon näyttäessä 24:34. Mia Rein syöttää Roosa Ojalalle, joka laukoo oikealta laidalta vasempaan alakulmaan. Vain 21sekuntia myöhemmin nähdään kenties kauden hienoin maali. Tarja Alakoski heittää ristipallon omalta puolelta suoraan takatolpalle, josta Milja Korhonen ei erehdy ja puskee pallon maaliin. Opa kaventaa tilanteeksi 4-5. Opan joukkue on alkanut heräilemään ja maalipaikkoja nähdään useampia. Kavennus syntyy ajassa 27:05 kulmapotkusta Hannan toimesta. Hanna kruunaa hattutemppunsa Sinin syötöstä ajassa 29:07 ja näin Opa nousee toisen kerran KP-V etun ohi pelin aikana. Vain 16sekuntia myöhemmin Sofia Husson katko alhaalta ja syöttö Sinille, joka ei erehdy ja toimittaa pallon maaliin. Vastustaja saa kavennettua tilanteeksi vielä 6-5 ajassa 33:19, kun Anna Byggmästar pääsee seilaamaan yksin läpi kentän ja toimittaa pallon maalinperukoille.

Lopussa paikkoja nähdään molemmin puolin ja vain 50sekuntia ennen loppua Hanna pääsee vielä kokeilemaan 10metristä maalia, kun vastustajan virhetili täyttyy. Maalivahti torjuu kuitenkin vedon ja taululle jää lukemat 6-5 sekä 3pistettä Opalle.

Kauden viimeisen pelinsä pelanneen sekä pelin parhaana pelaajana palkittu Tinja Jokelainen kommentoi peliä seuraavasti. "Meillä oli alun vaikeuksien jälkeen tosi hyvä asenne, mikä näky siinä ettei luovutettu vaikka vastustaja tulikin kovaa päälle. Oli mukava päättää omalta osalta tämän vuoden futsalit tollaseen taisteluvoittoon."

Koko joukkue haluaakin kiittää Tinjaa kuluneesta kaudesta sekä toivottaa huikeaa vaihto-opiskelureissua Belgiaan!

Seuraavan kerran Opa nähdään kentällä ensi viikonloppuna 27.1 Vantaalla, kun joukkue matkustavat Team Vanpan vieraaksi. Viime peli syyskaudella päättyi Opan 5-3 voittoon.

Tehot: Terhi 1+1, Hanna 3+0, Sanni 1+0, Tinja 0+1, Milja 1+0, Tarja 0+2, Sini 1+1, Sofia 0+1