NAISTEN VOITTOPUTKI KATKESI TASURIIN

4.12.2017

Otteluemäntä AAH palkitsi pelin parhaina pelaajina kotijoukkueelta ensimmäisen maalin tehtailleen Sanna Tikkasen sekä vierasjoukkueelta hattutempun iskeneen Maiju Kuivilan.

Sunnuntain kotipeliin Oulun Urheilutalolle saapui vieraaksi Virkiä Lapualta. Kotijoukkue lähti peliin hakemaan neljättä perättäistä sarjavoittoa, mutta ottelu päättyi lievään pettymykseen.

Ottelu alkoi tasaisesti, molemmissa päädyissä nähtiin muutamia maalipaikkoja. Ensimmäinen maali odotti itseään yhdeksännelle peliminuutille asti, jolloin kotijoukkue siirtyi 1-0 johtoon. Tarja katkaisi vastustajan syötön puolessa kentässä, jota seurasi syöttö Tinjalle.  Maalivahti kuitenkin torjui Tinjan laukauksen juuri ja juuri, jolloin Sannalle jäi helppo työ laittaa pallo maaliin. Ensimmäisellä jaksolla ei nähty enempää maaleja, vaikka paikkoja oli melkoisen paljon.

Toisen jakson ensimmäinen maali nähtiin ajassa 23 minuuttia, kun Tinja ja Hanna sahasivat seinäsyötöillä oikeasta laidasta puolustuksen ohi ja Hanna viimeisteli 2-0 lukemat Tinjan syötöstä. Ajassa 25 minuuttia syntyi vierasjoukkueen 2-1 kavennusmaali, kun poikittaissyötön katkaisu päätyikin omaan maaliin. Kaksi minuuttia myöhemmin vierasjoukkue tasoitti ottelun hyvällä vedolla alakulmaan. Vierasjoukkue siirtyi 2-3 johtoon toisen jakson puolivälissä. Pitkä poikkikentän syöttö päätyi Virkiän pelaajalle maalin edustalle, joka ei erehtynyt tarjotusta maalipaikasta. Kotijoukkue kuitenkin tasoitti pelin heti seuraavasta hyökkäyksestä. Sanna ei löytänyt tilaa laukaukselle, mutta sai kuitenkin syötettyä Sannin avoimeen maalipaikkaan. Vierasjoukkue siirtyi 3-4 johtoon kulmapotkusta komealla suoralla vedolla. Kotijoukkue haki tasoitusmaalia viidellä kenttäpelaajalla, siinä ensin onnistumatta. Kun toisella kerralla liivipelaaja saatiin kentälle, oli pallo jo maalissa Sannin toimesta Sofian hienosta syötöstä.

Lukemat 4-4 jäivät taululle ja sarjapisteet jaettiin tasan. Ottelun parhaiden pelaajien palkitsemisesta vastasi otteluemäntä AAH Terapia ja kotijoukkueesta palkittiinkin Sanna. Seuraavan kerran pelataan sarjapisteistä sunnuntaina 10.12 klo 17.15 Urheilutalolla, kun vieraaksi saapuu FC Seinäjoki.

Ottelutapahtumat

Kokoonpano

Su 3.12.2011, Urheilutalo, ykkönen
FC OPA – Virkiä 4-4 (1-0)