SARJAPALAVERI SUNNUNTAINA

28.1.2009

Ensi kesän sarjaohjelman pääsuunnat selviävät sunnuntaina, kun Kakkosen C-lohkon seurat kokoontuvat Kokkolaan vääntämään keskinäisten pelien kohtaloista. Esillä tulevat olemaan myös mm. uusimmat sääntömuutokset sekä vihdoinkin sähköiseen muotoon siirtyvä tulospalvelu.

Sarjaohjelman sopimisesta on lupa odottaa tuskaista taistelua. Monella paikkakunnalla tilanne on kehittynyt siihen suuntaan, että useampi seura haluaa käyttää samaa kenttää tai päällekkäisiä tapahtumia ei muuten haluta järjestää.

Oulun tilanne on kinkkisin. Castreniin ovat haluamassa FC OPA:n lisäksi niin AC Oulu, OLS, OPS kuin Northern Lightskin. Oulun olosuhdeasiat ovat ongelmallisia, sillä Castren on hallin ohella ainoa käytettävissä oleva kenttä, johon voi myydä pääsylippuja.

Pelien järjestämistä Castrenissa vaikeuttaa pukuhuoneiden vähäinen määrä. Kaksi käytettävissä olevaa pukuhuonetta pakottaa pelien järjestämisväliksi vähintään neljä tuntia. Se tarkoittaa taasen sitä, että jos kentällä on lauantaina klo 15 alkava ottelu, on edeltävän alettava viimeistään klo 11 tai sen jälkeinen aikaisintaan klo 19.

Ei ehkä niin kovia mutta kuitenkin vastaavia haasteita on edessä ainakin Kokkolassa, jossa Keskuskentälle ovat menossa GBK:n lisäksi miesten Ykkösessä pelaava ja naisten liigaan noussut KPV.

Päällekkäisyydet aiheuttavat päänvaivaa myös muualla. Jyväskylässä liiga-JJK:n varjossa on kaksi joukkuetta. FC YPA on perinteisesti väistellyt pesäpalloseura Kuulan kotiotteluita ja JBK ei pelanne päällekkäin farmi-isäntänsä Jaron kanssa. Tuskaisaa lienee myös Vaasan IFK:lla, jonka yläpuolella ovat sekä VPS että FC Kiisto.