KALASSA TEERIJÄRVELLÄ

14.9.2008

Ratkaisijat kuvassa: vasemmalla Mika Koski, oikealla Janne Yrjönheikki.
Myös Olajiden Williams keräsi tehopisteitä.
Marssi klubitalosta kentälle.
Juho Sassi ahkeroi lähes koko pelin.

Pientä pakkopullan pureskelun makua oli kahdenkin joukkueen suussa, kun FC OPA kävi hakemassa täyden pistepotin Teerijärveltä maalein 4-2 (1-0). Voitto merkitsi TUS:lle paluulippua Kolmoseen.

TUS ei antautunut oululaisvierailleen helpolla, sillä se taisteli härkäpäin pienestä oljenkorrestaan läpi ottelun. Se näkyi muutaman pelaajan osalta turhankin kovana, sääntöjen rajamailla liikkuneena taklauspelinä. Kukaan ei loukkaantunut, mutta kovin vähän kortteja siltikin annettiin.

"TUS:n taklauspeli oli melko kovaa. Tuomarille annan pyyhkeitä. Pitääkö taklauksen osua ennen kuin edes huomautetaan? Onneksi ei tullut loukkaantumisia", päävalmentaja Jyrki Kylmälä latasi.

Fyysinen peli johti FC OPA:n leirissä arkuuteen, mikä johti ajoittain selväänkin kotijoukkueen pelin hallintaan. Parhaimmat tilaisuutensa TUS loi FC OPA:n toisen maalin jälkeisellä puolituntisella, minkä aikana se myös teki kavennusmaalin. Paluu vieraskomentoon tapahtui vaihtopenkin kautta.

"Emme uskaltaneet mennä kakkospalloihin, mutta vaihdon jälkeen kaikki muuttui. Hyvärinen tuli pakiksi, Yrjönheikki ja (Janne) Kauppila nousivat ylemmäksi. Se auttoi heti", Kylmälä valaisi taktisia siirtojaan.

FC OPA:n maalitykkinä oli Mika Koski, joka viimeisteli kaksi ratkaisevaa maalia. Ensimmäinen tuli heti toisen puoliajan alettua ja aiheutti uhkaavaa natinaa TUS:n selkärangassa. Maali oli tyypillistä Koskea, kun hän kävi tökkäämässä Alex Arinzen vedon reboundin maaliin. Kosken tekemä 3-1 osuma numeroiden valossa sinetöi pelin voiton FC OPA:lle.

Maalinälkää pääsivät tyydyttämään myös Olajide Williams ja Janne Yrjönheikki. Williamsin maali oli melkoinen taistelusuoritus, sillä hänen paidassaan roikuttiin melko voimalla mutta ilman tulosta. Williams oli syöttäjänä, kun Yrjönheikki latasi FC OPA:n komean päätösosuman. TUS vielä kavensi lisäajalla.

Palkintoraati muisti Veikkauksen mitaleilla ja omilla pokaaleillaan Denys Pervovia, Augustine Jibriniä ja Olajide Williamsia. Yhtä hyvin palkintoja olisi voinut jakaa myös esimerkiksi Koskelle, Yrjönheikille ja Kauppilalle.

Tänään oli tilaisuus testata myös pelaajia ensi kauden varalta. Vähemmän pelanneista Mika Koski ja Juho Sassi olivat avauksessa. Nuorisokaartista kentälle pääsivät Joni Kauppila ja Tomi Vainionpää. Perjantaina 18-vuotisjuhliaan viettänyt Jori Miettinen jäi tällä kertaa minuuteitta.

FC OPA:n Operaatio Porras näyttää kulkevan hyvin. Nelossijan jahtaaminen alkoi viikko sitten ja sen jälkeen tilille on rapsahtanut kaksi voittoa yhtä monesta ottelusta, mikä tarkoittaa, että Norrvalla FF on enää kahden pisteen päässä.

Jos tänään FC OPA varmisti TUS:n putoamisen, on sille tarjolla ratkaisijan manttelia myös seuraavassa ottelussa. Ensi sunnuntaina vieraaksi saapuu GBK, joten kotivoiton turvin on hyvinkin mahdollista pedata FC Kiistolle jo lähes varma paikka Ykkösessä.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre

Su 14.09.2008, Forsbacka