KEMPELEEN OTTELU ONNISTUNUT KOKEILU

28.7.2008

Kempeleen ottelua seurasi 159 katsojaa.
FC OPA muisti Ajaxia ja Sarkkirannan kenttämestaria.

Kempeleessä lauantaina pelattu Kakkosen C-lohkon ottelu onnistui järjestelyiltään odotetusti. Ajax Sarkkiranta järjesti hyvät puitteet ja onnistuneen tapahtuman eikä suurempia kommelluksia päivän aikana sattunut.

Ainoaksi miinustekijäksi jäi yleisömäärä, joka jäi tavoitellusta runsaasti. Yleisöennätys jäi haaveeksi, mutta kauden toiseksi suurimpaan ja seurahistorian viidenneksi suurimpaan päälukuun - 159 ihmiseen - kuitenkin yllettiin.

Katsomossa näkyi siirrosta huolimatta paljon tuttuja kasvoja Castrenin lehtereiltä, joten varsinkin uusien kempeleläiskatsojien osalta tavoite jäi toteutumatta.

"Uskoisin, että Oulussa järjestetty turnaus vei paljon junioripelaajia ja heidän vanhempiaan katsomosta. Näyttipä viereisellä pesäpallokentälläkin olleen suurin piirtein yhtä monta katsojaa", urheilutoimenjohtaja Raine Pernu pohti.

"Muuten tämä oli todella onnistunut kokeilu ja minun puolestani sellainen voidaan toteuttaa myös ensi vuonna. Täytynee katsastaa lähialueen kenttiä loppukesän aikana, mutta Ii ja Raahe voisivat olla vahvoja vaihtoehtoja."

Myöskään kilpailullisella puolella ei ollut valittamista. Voitto oli tiukassa, mutta keskimääräistä heikompi peliesitys ei johtunut Ajaxin tai Kempeleen kunnan järjestämistä puitteista.

"Meillä oli mukavaa olla kolme päivää vieraana. Positiivinen fiilis jäi", kommentoi päävalmentaja Jyrki Kylmälä.

"Piristävää nähdä, että Ajax Sarkkiranta on valmis panostamaan muuhunkin kuin omaan toimintaansa."